10 غذایی که در هیچ جا جز آمریکای جنوبی پیدا نمی کنید!

به گزارش بی نهایت اس ام اس، غذاهای آمریکای جنوبی

چه از آمریکای جنوبی تا حالا تماشا نموده باشید و چه نه، غذاهایی که خبرنگاران می خواهد در این جا به شما معرفی کند، مطمئنا نظرتان را جلب خواهد نمود. در این غذاهای آمریکای جنوبی میوه ها و سبزیجات با هم ترکیب می شوند و غذایی منحصر بفرد نتیجه آن می گردد. نکته ای که در خصوص این غذاها وجود دارد این است که برخی از مواد تشکیل دهنده این غذاها فقط در جنوب آمریکا پیدا می گردد پس همین غذاها کافی هستند تا سفر شما به این قسمت از جهان را ترتیب دهند.

10 غذایی که در هیچ جا جز آمریکای جنوبی پیدا نمی کنید!

یوکا فرایز

این غذا از گیاهی به نام کاساوا که یک گیاه زمینی است درست می گردد و در واقع می توان گفت که یوکا فرایز به زبان ساده، ورژن غلیظ تر و پر نشاسته تر سیب زمینی های باریکه باریکه است. این غذا با نوعی پنیر تند و سسی که از فلفل قرمز درست می گردد سرو می گردد و طعمی لذت بخش دارد.

پیکارون های پرویی (کدو حلوایی و دونات های سیب زمینی)

یکی دیگر از غذاهای آمریکای جنوبی است که اگر چه ظاهر آن به شدت شما را یاد پیازهای حلقه ای می اندازد اما در واقع خمیر شیرین و تندی است که روی آن شربت نیشکر می ریزند و بعد در روغن داغ آن را می سوزانند. ترکیب طعم های تند و شیرین شاید به مذاق خیلی ها خوش نیاید اما این غذایی است که مردم بومی آن را به شدت دوست دارند.

چوپ د مانی (بادام زمینی و سس سیب زمینی)

چوپ د مانی در واقع نوعی سوپ سبزیجات است که هم بسیار خوشمزه است و هم به صرفه، یعنی مواد تشکیل دهنده این سوپ کم و مقرون به صرفه هستند. این سوپ بیشتر در کشورهای بولیوی و اکوادور استفاده می گردد و طعمی تند دارد. تندی این سوپ می تواند شما را حسابی در سرمای زمستان گرم کند. بعد از بازدید از آند معروف در آمریکای جنوبی، یک کاسه چوپ د مانی واقعا می چسبد!

لاما

یکی از محبوب غذاهای آمریکای جنوبی لاما نام دارد که به نوعی برای مردم این قسمت از جهان، جایگزین گوشت قرمز است. این غذا بیشتر با خورشت های گرم و داغ سرو می گردد و در تمام این قاره مورد علاقه است. این غذا طعمی مشابه گوشت قرمز اما کمی شیرین تر از آن دارد.

فوگازا

فوگازا از دیگر غذاهای آمریکای جنوبی و متعلق به کشور آرژانتین است که تا حد زیادی شباهت به ورژن ایتالیایی اش دارد که همه ما آن را می شناسیم و تا حالا هم زیادی خورده ایم ولی تفاوت فوگازا این است که سبک تر است. آرژانتینی ها روی این غذا را با پیازهای سرخ شده خامه ای تزیین می نمایند و بعد هم روی آن پنیر موزارلا می ریزند. فوگازا از غذاهایی است که در سفر به آرژانتین باید تست کنید.

پاندبونو (نان پنیری)

پاندبونو را خیلی نمی توان غذا دانست و بیشتر به اسنک های میان وعده ای شباهت دارد تا غذا. درهر صورت، پاندبونو مواد تشکیل دهنده بسیار راحتی دارد و از آرد یوکا، آرد ذرت و پنیر درست می گردد. بعد این ترکیب را به صورت توپ های گرد کوچکی در می آورند و در اون می گذارند. راستی گفتیم که این غذا بدون گلوتن است؟

ناتیلا

ناتیلا از آن دست غذاهای آمریکای جنوبی است که با فرا رسیدن کریسمس در کلمبیا می توانید مطمئن باشید که این غذا را هم پیدا می کنید. ناتیلا نوعی دسر شیرین و خامه ای مانند است که در آن از پنلا استفاده می گردد. پنلا چیست؟ پنلا نوعی شربت غلیظ و شبیه به شیره قند است که در فرآیند فراوری نیشکر به دست می آید. کلمبیایی ها معمولا ناتیلا را با نوعی پنیر درست می نمایند و یک دسر عالی بعد از یک شام سنگین است.

بوتیفارا

بوتیفارا نوعی ساندویچ مخصوص کشور پرو است که در آن از ترکیبی از فلفل قرمز، سیر، انواع ادویه ها و نوعی ژامبون استفاده می گردد. البته یکی از اصلی ترین ترکیب های این غذا یعنی سالسا کریولا که نوعی پیاز شیرین مخصوص آمریکای جنوبی است را نباید از یاد برد. از آن جایی که این ساندویچ ترکیب فوق العاده ای دارد و خوشمزه است، واقعا مشخص نیست که چرا تا حالا نتوانسته راه خود را به بخش های دیگر جهان باز کند!

ساندویچ های 3 گانه

مردم پرو می دانند که چطور باید از حداقل مواد، بیشترین استفاده را ببرند! ساندویچ های سه گانه از آن دست ساندویچ هایی است که در پرو بسیار سرو می گردد و تقریبا در تمام منوهای رستوران و کافه ها پیدا می گردد و در خانه هم زیادی مردم آن را درست می نمایند. حتی شما ممکن است بتوانید خودتان هم این ساندویچ را در خانه درست کنید. ترکیبات این غذا شامل تخم مرغ یک لایه از نان، آووکادو و گوجه است. پرویی ها این ساندویچ ها را در ابعاد کوچک درست می نمایند و به شکل مثلثی در می آورند. شاید مثل این ساندویچ ها را به شکل آماده در سوپر مارکت ها هم دیده باشید ولی واقعا یکی نیستند.

آروز تا پادو (برنج روی غذا)

غذای بعدی ای که قصد معرفی آن را به شما داریم، آروز تاپادو نام دارد که آن هم یکی دیگر از غذاهای پر هوادار و شناخته شده در آمریکای جنوبی است. ممکن است خود غذا چندان برایتان جالب نباشد ولی نحوه سرو آن است که خیلی مجذوب نماینده است. این غذا از چندین و چند لایه تشکیل می گردد و در آخر هم یک لایه از برنج را به همراه گوشت قرمز که در ترکیبی از هویج گوجه، نخود سبز و انواع و اقسام ادویه است، سرو می نمایند و بعد در یک کاسه گود می ریزند. در آخر محتویات این کاسه را وارد بشقاب می نمایند که باعث می گردد همان شکل مربع مانندش را حفظ کند، حداقل تا وقتی که شما با دست خودتان و با آن چنگال های گرسنه آن را از بین ببرید!

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1369

به "10 غذایی که در هیچ جا جز آمریکای جنوبی پیدا نمی کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 غذایی که در هیچ جا جز آمریکای جنوبی پیدا نمی کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید