23 روز مانده تا الکترونیکی شدن مجوز های کسب و کار

به گزارش بی نهایت اس ام اس، 23 روز تا سرانجام مهلت مقرر برای الکترونیکی شدن صدور مجوز های کسب و کار به جامانده است و دستگاه ها برای اینکه گرفتار حبس به جرم تعلل در اجرای قانون نشوند باید به این سامانه متصل شوند.

23 روز مانده تا الکترونیکی شدن مجوز های کسب و کار

خبرنگاران - به 18 اسفند روز مقرر برای خاتمه کاغذبازی های اداری برای صدور یک مجوز نزدیک می شویم. مجوز هایی که کلید برخط صادر شدن آن ها از اعلانی شدن مجوز های 330 رسته مشاغل خانگی شروع شده و قرار است 1280 مجوز مرتبط با 33 دستگاه کشور را نیز شامل گردد.

دیروز رسانه ملی در جریان آنالیز کمی ها و کاستی های صدور مجوزهای کسب و کار به صورت اعلانی یا الکترونیکی ابتدا سراغ سیاح مدیر مرکز پایش و بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد رفت و تعریفی از مجوزهای اعلانی را برای متقاضیان و مخاطبانی که تعریف این نوع مجوز را جویا بودند. منتشر کرد.

انتظار هفده ساله برای صدور مجوز مزرعه شیلات

در گزارشی دیگر؛ انتظار 17 ساله مزرعه شیلات برای دریافت مجوز فعالیت به تصویر کشیده شد. آقای رستمی صاحب این مزرعه می گوید: که در سال 83 پس از مراجعه به سازمان جهاد به اخذ موافقت اولیه و انجام کار های کارشناسی اقدام به ساخت استخر پرورش ماهی کردم. پس از ساخت مجموعه، دستگاه صدور مجوز عوض می گردد و از جهاد به نظام مهندسی، کشاورزی منتقل می گردد.

همین تغییر دستگاه صادرنماینده مجوز، باعث می گردد تا در فرایند صدور مجوز نیز تغییراتی ایجاد گردد و سند ملکی که قبلا برای صدور مجوز لازم نبود مورد مطالبه قرار گیرد.

این بار مجموعه برای دریافت آب به اداره آب مراجعه می نماید. اما اداره آب با مخالفت برای تخفیف آب رودخانه مجاور در پرورش ماهی بدون هیچ دلیلی مجوز های لازم برای راه اندازی این مجموعه پرورش ماهی را صادر نمی نمایند.

این مجموعه که سالانه ظرفیت فراوری 20 تن ماهی قزل آلا را دارد حالا 17 سال است که بلااستفاده مانده و به گفته صاحبش، سالانه ضرر یک میلیارد تومانی روی دست موسسش می گذارد.

کرونا بهانه تازه دستگاه ها برای عدم همکاری در صدور مجوزهای کسب وکار

در ادامه پیگیری های روز گذشته؛ درخواست نماینده مجوز کسب و کاری که به تاسیس آکادمی زبان پیروز نشده بود گلایه هایش را مطرح و با کیانی رییس کانون زبان ایران گفت و گو می نماید. که سیاح رئیس مرکز پایش و بهبود فضای کسب و کار نیز روی خط خبر 14 آمده و بازهم از بهانه تراشی دستگاه ها سخن می گوید.

او گفت: دستگاه ها عادت نموده اند که مجوزها را حضوری اعطا نمایند و مقاومت هایی در این جهت دارند. بعضی از دستگاه ها تا هجدهم اسفند به سامانه صدور مجوزهای کسب و کار متصل می شوند اما بعضی ها با بهانه هایی همانند ابتلا به کرونا همچنان مقاومت می نمایند.

آقای حجت اله فیروزی عضو کمیسیون صنایع مجلس می گوید: دولت متعهده شده بود زیر ساخت های لازم را برای مجوز های الکترونیک فراهم کند و همه وزارتخانه ها باید به درگاه ملی مجوز ها ملحق بشوند.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق نیز دراین باره گفت: وزارت اقتصاد مسئول راه اندازی درگاه ملی مجوز ها است و با این درگاه دیگر مراجعه حضوری برای کسب مجوز نخواهیم داشت و امضای طلایی از بین می رود.

تا هجدهم اسفند سال جاری، 23 روز به جای مانده و رسانه ملی و سایر رسانه های کشور برای بهبود شرایط کسب و کار و رونق فراوری موارد مختلف تعلل در صدور مجوز ها را پیگیری می نمایند. شما نیز می توانید مسائل خود در اخذ مجوز را با درج شماره تماس خود با ما به اشتراک بگذارید تا پیگیر آن باشیم.

خبرنگاران مالی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1404

به "23 روز مانده تا الکترونیکی شدن مجوز های کسب و کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "23 روز مانده تا الکترونیکی شدن مجوز های کسب و کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید