5 اشتباه کشنده در تبلیغات گوگل ، آموزش نکات گوگل ادز

به گزارش بی نهایت اس ام اس، همواره زمانی که صحبت از اصول اجرای تبلیغات کلیکی گوگل می گردد، مخاطبان به این فکر می نمایند که در صورت اشتباه در گوگل ادز، هزینه تبلیغات زیادی را به باد داده اند. اما به نظر ما، چیزی که صاحبان کسب و کارهای اینترنتی باید نگران آن باشند، فقط از دست دادن هزینه نیست، بلکه از دست دادن مخاطبانی است که می توانند به مشتریان دائمی تبدیل شوند!

5 اشتباه کشنده در تبلیغات گوگل ، آموزش نکات گوگل ادز

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

در واقع در اغلب کسب و کارها، صرفاً تبدیل کردن چند مخاطب عادی در تبلیغات گوگل به خریدار و مشتری دائمی، تمامی هزینه های تبلیغاتی و بودجه ای که برای این تبلیغات صرف شده را به همراه مقدار زیادی سود بازمی گرداند!

با توجه به همین، در این مقاله قرار است 5 اشتباه کشنده در تبلیغات گوگل که ممکن است علاوه بر هدر دادن بودجه شما باعث از دست رفتن مشتریان واقعی کسب و کارتان گردد را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

1- بهینه نکردن سایت قبل از تبلیغات

خیلی از شرکت های ارائه دهنده خدمات گوگل ادز، با عبارت هایی مثل رسیدن به صفحه اول گوگل در یک ساعت مخاطبان را به خرید این خدمات ترغیب می نمایند. اما استفاده از این شعارهای تبلیغاتی گاهی باعث ایجاد یک ذهنیت غلط در ذهن مخاطبان می گردد. آن هم اینکه صرفاً رسیدن به صفحه اول مهم است و چیز دیگری برای توجه کردن وجود ندارد!

در این حین، 2 نکته مهم در خصوص مراحل ابتدایی اجرای تبلیغات گوگل وجود دارد که احتمالاً خیلی از شرکت های تازه کار به شما نمی گویند. نکته اول اینکه شما باید تمام سعی تان را نموده و صفحه تبلیغ را برای کاربران بهینه کنید. به این ترتیب تعداد بیشتری از افرادی که وارد صفحه محصول یا خدمات شما می شوند، به خریدار و مشتری تبدیل خواهند شد.

نکته دوم اینکه اگر صفحه تبلیغ شما از نظر گوگل یک صفحه سئو شده و بهینه باشد، می توانید با هزینه کمتری تبلیغ گوگل ادز را روی آن پیاده سازی کنید! این یعنی اگر در حالت عادی مجبورید به ازای هر کلیک نیم دلار پول بدهید، با بهینه کردن صفحه، گوگل به شما اجازه می دهد هزینه تبلیغات گوگل را حتی تا نصف و کمتر هم کاهش بدهید!

البته همه بهینه سازی ها و کاهش هزینه ها در گرو این است که کمپین های خود را بصورت حرفه ای مدیریت کنید.

2- استفاده نکردن از آمار گوگل ادز!

خیلی از کسب و کارهای اینترنتی زمانی که به آن ها پیشنهاد می گردد از خدمات تبلیغ گوگل برای سایت شان استفاده نمایند، صرفاً فکر می نمایند قرار است این تبلیغات را برای کسب درآمد مستقیم و فروش به مخاطب روی سایت شان پیاده نمایند. اما باید یک موضوع بسیار مهم را در خصوص تبلیغات گوگل ادز بدانید. چه چیزی؟

اینکه گوگل ادز منبع ارزشمند اطلاعات است! خیلی مواقع ممکن است شما از میان کلمات کلیدی مختلف کسب و کارتان به سراغ کلمات منتخب رفته و آن ها را با هزینه زیاد سئو کنید، اما بعد از رسیدن به صفحه اول بفهمید اصلاً این کلمات بازخورد اقتصادی مناسبی ندارند!

ولی اگر یک سئوکار یا دیجیتال مارکتر باتجربه کنار شما باشد، احتمالاً همان ابتدای جهت پیشنهاد می نماید با یک هزینه حداقلی، روی کلمات کلیدی مختلف کسب و کارتان گوگل ادز اجرا نموده و به این ترتیب، کلمات منتخب و آنهایی که بازخورد اقتصادی زیادی دارند را جهت سئو و بهینه کردن در سایت شناسایی کنید.

3- بی توجهی نسبت به داده ها و اطلاعات

در تبلیغات گوگل به ازای هر یک کلیک کاربران روی وب سایت تان، در حال پرداخت هزینه هنگفتی به گوگل هستید. در این شرایط بی توجهی به داده ها و اطلاعات به دست آمده در سایت، عملا یک راه مستقیم برای حرام کردن بودجه تبلیغاتی و همینطور از دست دادن شانس جذب مخاطب است. اما منظورم از اطلاعات دقیقاً چیست؟

در واقع شما باید دائماً رفتار کاربرانی که روی کلمات مختلف وارد سایت تان شده اند را بررسی و بررسی کنید. همینطور باید رفتار کاربران در هر صفحه از تبلیغات تان را هم بررسی کنید. بعد از این بررسی ها، متوجه می شوید که کدام کلمات برای تبلیغات گوگل مناسب نیستند و آن ها را حذف می کنید. همینطور نقاط ضعف هر صفحه را هم شناسایی نموده و می توانید برای بهبود آن موقع بگذارید.

4- راه اندازی گوگل ادز بدون توجه به رفتار مخاطب

تصور کنید شما در سایت تان محصولی دارید که مخاطبان و خریداران اصلی آن، افراد شاغل در ادارات دولتی هستند. مثلاً یک پشتی طبی جایگاه. در حالت عادی اغلب مخاطبان شما در ساعات 5 تا 9 عصر که از محل کار خودشان به خانه آمده اند از سایت تان خرید می نمایند.

حالا شما قصد می کنید برای افزایش فروش سایت و البته بررسی کلمات منتخب، از تبلیغات گوگل ادز یاری بگیرید. یک اشتباه نابخگرددنی که می توانید در این شرایط مرتکب شوید، بی توجهی به رفتار قالب مخاطبان است.

این یعنی زمانی که شما می توانید طبق تجربه، اطلاعات قبلی یا اصلاً حدس خودتان معین کنید که احتمالاً مخاطبان تان در این ساعات خرید بیشتری از سایت خواهند داشت، بهتر است تبلیغات گوگل را نسبت به رفتار مخاطب خودتان بهینه کنید. به این ترتیب می توانید با حذف کلیک هایی که بازدهی کمی دارند، با بودجه و هزینه کمتر، به فروش و سود بیشتری دست پیدا کنید.

5- فعالسازی تبلیغات گوگل روی نام برند

یکی از مسائل رایج کسب و کارهای نوپای ایرانی، تقلید بی جا از کسب و کارهای عظیم است! به عنوان نمونه کسب و کارهای موفقی مثل دیجی کالا یا تخفیفان گاهی روی نام خودشان تبلیغات گوگل ادز اجرا می نمایند. در ادامه برخی کسب و کارهای نوپا با دیدن این موضوع، تصور می نمایند آن ها هم باید دقیقاً بدون درک دلیل اصلی آن، این کار را تقلید نمایند.

خب در واقع این استراتژی دلایل مختلفی مثل بررسی میزان تبدیل صفحه اصلی سایت، بهینه سازی آن و... دارد که برای کسب و کارهای پولساز و عظیم کاملاً توجیه شده است. اما فعال سازی تبلیغات گوگل روی نام برند و صفحه اصلی برای کسب و کارهای نوپا، آن هم بدون وجود استراتژی اصولی در آن، عملاً یک راه حل دور ریختن پول و کاهش بودجه اقتصادی محسوب می گردد.

6- یاری نگرفتن از افراد باتجربه در راهاندازی تبلیغات گوگل

ببینید، نکات بسیار زیادی در خصوص بهینه کردن تبلیغات برای کاهش هزینه، جلوگیری از کلیک کاربران نامناسب، تکنیک های صرفه جویی در تبلیغات گوگل و... وجود دارد که حتی بعد از چند بار راه اندازی این تبلیغات، احتمالا هنوز با آنهایی آشنایی ندارید.

در این بین اگر به شرکت یا مشاور معتبری برای اجرای تبلیغات گوگل خودتان مراجعه کنید، آنها مواردی که باعث صرفه جویی در هزینه های تبلیغات شما می گردد را برای تان اجرا می نمایند.

به این ترتیب با یاری یک شرکت واسط یا مشاور با تجربه، هزینه بسیار زیادی را ذخیره نموده و از آن حتی برای اجرای تبلیغات بیشتر یاری می گیرید.

اگر خودتان از قبل با شرکتی در این زمینه آشنایی ندارید، پیشنهاد می کنیم به سراغ خدمات گوگل ادز سایت نوین بروید. مجموعه نوین چندین سال است که در زمینه تبلیغات گوگل، آموزش تبلیغات گوگل و دیگر خدمات مربوط به این موضوع فعالیت می نماید و به خوبی خودش را در این سال ها به مخاطبان وب فارسی ثابت نموده.

کلام آخر

خب، به انتهای مقاله اشتباهات رایج در تبلیغات گوگل رسیدیم. در این مقاله با هم 5 اشتباه کشنده و خطرناک در خصوص تبلیغات گوگل را بررسی کردیم.

با توجه به اینکه گوگل ادز یک سرویس تخصصی است و کار با آن احتیاج به دانستن یک سری از تکنیک های خاص و تجربی دارد، پیشنهاد می کنیم برای یادگیری بیشتر در خصوص این سرویس، به صفحه دسته بندی آموزش تبلیغات گوگل سایت نوین مراجعه کنید. در این دسته بندی حداقل 10 مقاله مفید و کاربردی در خصوص تبلیغات گوگل وجود دارد که خواندن آنها شما را به یک متخصص گوگل ادز تبدیل می نماید.

آژانس بازاریابی نوین با تجربه 15 ساله، با سرویس گوگل ادز نوین و کارشناسان مجرب، سریع ترین و شفاف ترین خدمات گوگل ادز در ایران را ارائه می دهد. برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره 58438-021 تماس بگیرید.

منبع: فرارو
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 724

به "5 اشتباه کشنده در تبلیغات گوگل ، آموزش نکات گوگل ادز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 اشتباه کشنده در تبلیغات گوگل ، آموزش نکات گوگل ادز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید