6 ماسک طبیعی برای آبرسانی به پوست در فصل بهار و تابستان

به گزارش بی نهایت اس ام اس، با شروع فصل های گرم سال همان قدر که تابش اشعه های گرم خورشید بر روی پوست مان لذت بخش است، باید خطرات تابش مستقیم اشعه UV بر روی پوست و احتمال بروز آکنه ، آفتاب سوختگی و حساسیت های پوستی را هم در نظر بگیریم. بنابراین مراقبت های پوستی که شامل محافظت، آبرسانی و تغذیه پوست می گردد در فصول گرم سال اهمیت ویژه ای پیدا می نماید. یکی از بهترین روش های مراقبت پوست استفاده از ماسک های طبیعی است؛ راه حلی کم هزینه و ساده که در خانه به راحتی قابل انجام خواهد بود. در این مطلب 6 ماسک طبیعی و پرخاصیت را برای فصل های تابستان و بهار به شما معرفی خواهیم کرد. با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید.

6 ماسک طبیعی برای آبرسانی به پوست در فصل بهار و تابستان

1. ماسک آووکادو و عسل

در گرمای خشک تابستان پوست رطوبت خود را از دست می دهد. در این شرایط یکی از بهترین ماسک ها برای بازیابی رطوبت پوست ماسک آووکادو و عسل است. روغن نارگیل رطوبت از دست رفته پوست را بازمی گرداند، عسل پوست را ترمیم می نماید و آووکادو که حاوی ویتامین های C و E است علاوه بر تغذیه پوست، به تسکین تحریکات ناشی از خشکی پوست یاری نموده و پوست تیره و خسته را فورا درخشان می نماید.

مواد لازم

  • آووکادوی رسیده: نصف میوه
  • روغن نارگیل: نصف قاشق چای خوری
  • عسل: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

آووکادو را له کنید تا بافتی نرم و خامه ای پیدا کند. سپس روغن نارگیل و عسل را با آن به خوبی مخلوط کنید. ماسک را به مدت 15 دقیقه روی صورت تان بگذارید و سپس آب را با ولرم شسته و خشک کنید.

  • طرز تهیه 10 ماسک صورت آووکادو برای پوست های مختلف

2. ماسک توت فرنگی و لیمو؛ پکیج روشن کننده پوست

در هوای گرم پوست چرب می گردد و منافذ آن باز تر خواهد شد. این اتفاق باعث می گردد که پوست تان کدر و خسته به نظر برسد. توت فرنگی حاوی اسید سالیسیلیک است که برای متعادل کردن چربی پوست بسیار مناسب است. آب لیمو هم منافذ پوست را کوچک تر می نماید و به پوست تان طراوت و شادابی می بخشد. این ماسک طبیعی را در روزهای گرم و آفتابی بهره ببرید و طراوت را به پوستتان برگردانید.

مواد لازم

  • توت فرنگی له شده: به مقدار لازم
  • آب لیموی تازه: 2 قاشق غذاخوری
  • ماست: 1 قاشق غذا خوری
  • عسل: 1 قاشق غذا خوری

طرز تهیه

تمام مواد را با هم له کنید اما از بلندر استفاده نکنید چرا که به یک بافت نرم خامه ای نیاز داریم و در صورت استفاده از بلندر ماسک آبکی خواهد شد. ماسک را به صورت یکنواخت روی صورت تان بگذارید و به مدت 15 دقیقه دراز بکشید تا ماسک بر روی پوستتان خشک گردد، سپس صورتتان را با آب سرد بشویید.

3. ماسک سم زدای قهوه

کافئین موجود در قهوه برای سم زادیی و کاهش پف صورت عالی است و ماست رطوبت از دست رفته پوست را بازیابی می نماید. چنانچه به طور روتین از این ماسک بهره ببرید، خواهید دید که پوستتان چند سال جوان تر خواهد شد.

مواد لازم

  • قهوه تازه آسیاب شده: 2 قاشق غذاخوری
  • پودر کاکائو: 2 قاشق غذاخوری
  • عسل: 1 قاشق غذاخوری
  • ماست: 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

همه مواد را در یک کاسه با هم مخلوط کنید، سپس ماسک را بر روی پوست تان قرار دهید و بگذارید 10 دقیقه باقی بماند. از جایی که ماسک دانه ای است و حالت اسکراب هم دارد، باید پوستتان را با آب ولرم خیلی نرم و ملایم بمالید و لایه برداری کنید.

  • 13 روش فوق العاده برای تقویت موی سر و دستیابی به مو های سالم و مستحکم

4. ماسک بلغور جوی دوسر

بلغور جو دوسر برای تسکین تحریکات پوستی عالی است و هنگامی که با عسل و ماست مخلوط می گردد در درمان مسائل پوستی مانند اگزما، جوش، منافذ باز و غیره می تواند بسیار مؤثر باشد. این ماسک همچنین به دلیل دارا بودن خواص آنتی بیوتیک ضد آکنه هم است و پوستتان را به خوبی تسکین می دهد. این ماسک آرامش بخش فوق العاده را در روزهای گرم و خشک بهره ببرید و از طراوت و شادابی پوستتان لذت ببرید.

مواد لازم

بلغور جوی دوسر: 1.3 فنجان

آب گرم: ½ فنجان

ماست: 1-2 قاشق غذاخوری

عسل: 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای تهیه این ماسک طبیعی بلغور جوی دوسر را در آب گرم خیس کنید تا نرم گردد و پف کند. حالا جوی دوسر نرم شده را همراه با ماست و عسل داخل بلندر بریزید تا یک مخلوط نرم خامه ای شکل به دست بیاید. ماسک را روی صورتتان بگذارید و بعد از 15 الی 20 دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید. اگر زیر بغل، گردن یا بخش های دیگری از بدنتان هم در اثر گرما یا تابش آفتاب دچار اگزما و آفتاب سوختگی شده است، از این ماسک در موضع آسیب دیده بهره ببرید.

5. ماسک خیار

خیار در فصل تابستان بسیار برای پوست مفید است. این ماسک ساده و کاربردی برای انواع پوست صورت مناسب است و پوست های حساس را تحریک نمی نماید. اثر خنک کنندگی خیار و خاصیت لایه برداری شکر باعث می گردد که در عرض ده دقیقه پوستی درخشان و باطراوت داشته باشید.

مواد لازم

  • خیار: 1 عدد
  • شکر: 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه

پوست خیار را بگیرید و آن را رنده کنید و یا در بلندر بریزید، اما در صورتی که از بلندر استفاده می کنید مراقب باشید که ماسک زیاد از حد آبکی نگردد. شکر را به خیار له شده اضافه کنید و به خوبی آن را مخلوط کنید. حالا ماسک را بر روی صورت و گردنتان بگذارید، ده دقیقه دراز بکشید و سپس با آب خنک بشویید. می توانید این ماسک را تهیه کنید و در یخچال بگذارید و هر بار که از بیرون به خانه بازگشتید آنرا روی صورتتان بگذارید تا از آفتاب سوختگی و اگزما جلوگیری گردد.

6. ماسک ژل آلوئه ورا

این ماسک طبیعی برای پوست و مو فوق العاده است. آلوئه ورا ضمن لایه برداری سلول های مرده پوست، فراوری سلول های جدید را تسریع می نماید. این ماسک ممکن است باعث تحریک پوست های حساس گردد؛ بنابراین قبل از استفاده ژل آلوئه ورا روی صورت ، آن را روی بازویتان آزمایش کنید.

مواد لازم

  • آلوئه ورا: یک برگ

طرز تهیه

بین ماسک هایی که معرفی کردیم این ماسک ساده ترین مورد است؛ تنها کاری که باید انجام دهید این است که آلوئه ورا را برش دهید و ژل آن را استخراج نموده و روی صورت تان بمالید. بگذارید ژل حدودا 10 دقیقه روی صورت بماند و خشک گردد سپس آن را با آب ولرم یا خنک بشویید. روش دیگر این است که برگ آلوئه ورا را تکه تکه کنید و قسمت داخلی آن را به آرامی روی تمام صورت تان بمالید.

سخن آخر

چنانچه پوست حساسی دارید بهتر از قبل از استفاده از انواع ماسک های صورت ابتدا مقداری از ماسک را بر روی دستتان امتحان کنید و اگر مسئله ای ایجاد نشد، آن را به روی صورت بمالید.

به خاطر داشته باشید که با توجه به زیان های تابش مستقیم خورشید بر روی پوست حتما ضروری است از کرم های ضد آفتاب بهره ببرید. با استفاده روزانه از کرم های ضد آفتاب و استفاده دو تا سه بار در هفته از ماسک های تسکین دهنده و تغذیه کننده پوستتان را در برابر گرما و تابش خورشید محافظت خواهید کرد.

منبع: moroccanladies

منبع: دیجی استایل
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1043

به "6 ماسک طبیعی برای آبرسانی به پوست در فصل بهار و تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 ماسک طبیعی برای آبرسانی به پوست در فصل بهار و تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید