شروع توزیع محموله های نو دارو در قزوین

به گزارش بی نهایت اس ام اس، توزیع محموله های نو دارو شامل انواع آنتی بیوتیک در داروخانه های قزوین شروع شد.

شروع توزیع محموله های نو دارو در قزوین

دکتر امید کارآگاه مدیر اداره نظارت بر امور دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین گفت: توزیع محموله های نو دارو شامل انواع آنتی بیوتیک در داروخانه های قزوین شروع شد.

روز سه شنبه در تبادل نظر با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اضافه نمود: مقدار داروی وارد شده از محموله های قبلی بیشتر بوده و قابل توجه است.

وی گفت: این مقدار دارو که متناسب با سهمیه درنظر گرفته شده به قزوین اختصاص یافته از روز گذشته وارد استان شده و از امروز نیز کار توزیع آن شروع شده است.

به گفته این مسوول، امیدواریم با توزیع محموله های نو دارو، داروخانه های استان قزوین از این پس کمبودی در زمینه آنتی بیوتیک ها نداشته باشند.

کارآگاه در ادامه، بخشی از کمبود آنتی بیوتیک در بعضی داروخانه های قزوین را ناشی از تجویز بیش از میزان و مصرف بالای این نوع دارو از سوی مردم دانست و توضیح داد: از پزشکان درخواست داریم تا از تجویز بی مورد این گونه دارو ها خودداری نموده و از شهروندان نیز می خواهیم تا از مصرف خودسرانه و بی مورد آنتی بیوتیک ها خودداری نمایند.

مدیر اداره نظارت بر امور دارو معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین در خصوص سرم نیز گفت: در حال حاضر سرم مورد احتیاج بیمارستان ها به طور مداوم تهیه و توزیع می گردد و مشکل و کمبودی در این خصوص وجود ندارد و در رابطه با تامین سرم برای بیماران معمولی از سوی داروخانه ها، اولویت تخصیص با داروخانه های شبانه روزی بوده، اما به علت تقاضای بیش از میزان و تجویز های بی مورد در مواردی شاهد کمبود این قلم دارویی در بعضی داروخانه ها هستیم.

خبرنگاران قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 آبان 1401 بروزرسانی: 18 آبان 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1548

به "شروع توزیع محموله های نو دارو در قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع توزیع محموله های نو دارو در قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید