آوارگان سوری اهرمی برای فشار دشمنان سوریه علیه دمشق

به گزارش بی نهایت اس ام اس، یک رسانه سوری در مطلبی با اشاره به رنج بی شماری که آوارگان سوری در اردن، لبنان و دیگر مناطق می کشند به استفاده ابزاری غربی ها و دشمنان دمشق از پرونده آوارگان سوری پرداخت.

آوارگان سوری اهرمی برای فشار دشمنان سوریه علیه دمشق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الثوره سوریه در مطلبی به اوضاع نابسامان آوارگان سوری در لبنان پرداخته و آورده است: اوضاع آوارگان سوری که گروه های تروریستی آنها را مجبور به مهاجرت از روستاها و شهرهای خود به کشورهای همسایه نموده اند به عنوان عاملی برای باج خواهی سیاسی و بهره برداری رسانه ای از سوی کینه توزان ودشمنان سوریه تبدیل شده اند. دشمنانی که جنگ تروریستی را علیه سوریه به راه انداختند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این رسانه می نویسد: بیشتر این آوارگان خواه در ترکیه ، اردن یا لبنان با مسائل بی شماری دست و پنجه نرم می نمایند و از شرایط سختی برخوردار هستند. بعضی از این آوارگان برای رهایی از این وضع و اینکه شاید در کشورهای اروپایی شرایط بهتری بیابند طعمه امواج دریا شده اند و این در حالی است که کشورهای اروپایی هم آنانی که پیروز شده اند خود را به این کشورها برسانند، پذیرا نیستند.

الثوره گزارش داد: طرفهای همسو با آمریکا و غرب مانع از بازگشت این آوارگان به سوریه می شوند و این در حالی است که دولت سوریه از هیچ کوششی برای بازگشت آنها و تامین احتیاجهای آنها دریغ ننموده است و این با شرایط مالی و جنگ و اشغال بعضی مناطق سوریه و تحریم مالی و فشارهای گسترده آمریکاست. نظامیان اشغالگر آمریکایی و ترکیه ای در بخشهایی از سوریه حضور دارند و گروه های جدایی طلب هم بخش هایی از سوریه را اشغال نموده و منابع مالی آنرا غارت می نمایند؛ همان منابعی که سوریه برای بازسازی و بازگشت همه آوارگان به آنها احتیاج دارد.

این رسانه سوریه با اشاره به حمله به یکی از اردوگاه های آوارگان سوری در لبنان در منطقه المنیه در شمال لبنان، آورده است: گروه های مزدور و مرتبط با دشمن به یکی از اردوگاه ها در لبنان حمله کردند و خسارات زیادی به آن وارد کردند و این نشان از نیات پلید بعضی گروه های لبنانی برای خدشه وارد کردن به روابط لبنانی ها با سوری ها و دامن زدن به مسائل دارد. تکرار این قبیل حوادث به آوارگان سوری، ضرورت حمایت بیشتر از آوارگان از سوی مسئولان لبنانی را طلب می نماید.

الثوره نوشت: دمشق کوشش های گسترده ای را برای بازگشت آوارگان انجام داده است که از جمله آنها می توان به برگزاری نشست آوارگان در دمشق در ماه گذشته اشاره نمود تا زمینه بازگشت آوارگان و فراهم آوردن زندگی آبرومند برای آنها فراهم گردد. جامعه بین المللی در این زمینه مسئول است و باید امنیت و سلامت و کرامت آوارگان سوری را تامین کند زیرا اینها تحت سرپرستی سازمان ملل هستند. جامعه بین المللی باید به بازگشت آوارگان سوری به کشورشان یاری کند و همه موانع را از میان بردارد و اینکه از آوارگان سوری به عنوان اهرمی و برگه فشار سیاسی جدیدی علیه سوریه استفاده نگردد.

این رسانه سوری به سوء استفاده هایی که از آوارگان سوری می گردد و اینکه از آنها برای تحقق اهداف پست دشمنان سوریه، استفاده می گردد، پرداخته است.

الثوره نوشت: آوارگان سوری مدت 10 سال است که در شرایط سختی به سر می برند و با کمبود غذا، دارو روبرو هستند و با آمدن زمستان شرایط آنها در اردوگاه سخت تر از قبل شده است و شرایط کرونایی را هم باید به آن اضافه کرد. آنها وسایل گرمایشی ندارند و همه ساله به هنگام زمستان آتش سوزی در چادرها ایجاد می گردد و کسانی که از سیل و حوادث طبیعی جان به در می برند با آتش سوزی از بین می فرایند.

الثوره می نویسد: هدف از ترساندن آوارگان برای بازگشت به کشورشان و ممانعت از خروج آنها از اردوگاه ها و بازگشت به شهر و کاشانه آنها، توجیه حضور غیرقانونی اشغالگران آمریکایی در سوریه است و از این آوارگان به عنوان برگه ای از سوی اردوغان علیه اروپا و باج خواهی و تهدید کشورهای اروپایی از سوی مقامات آنکارا استفاده می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 802

به "آوارگان سوری اهرمی برای فشار دشمنان سوریه علیه دمشق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آوارگان سوری اهرمی برای فشار دشمنان سوریه علیه دمشق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید