آیا جلبک ها آخرین شانس ما برای تأمین سوخت دنیاست؟

به گزارش بی نهایت اس ام اس، در نهایت، سوخت های فسیلی مقرون به صرفه قیمت تمام می شوند. اما قبل از تمام شدن آنها، کوشش هایی در این زمینه انجام می گردد تا هر چه بیشتر این سوخت ها از داخل زمین استخراج شوند. این بدین معناست که عمق های بیشتری تحت کاوش قرار می گیرد و بدین صورت هزینه های فراوری و استخراج نفت، افزایش می یابد. بعد از این دوره، چه اتفاقی می افتد؟ پاسخ این سوال ممکن است در یکی از ساده ترین اشکال زیست در زمین، باشد.

آیا جلبک ها آخرین شانس ما برای تأمین سوخت دنیاست؟

در نهایت، سوخت های فسیلی مقرون به صرفه قیمت تمام می شوند.

چکیده

در نهایت، سوخت های فسیلی مقرون به صرفه قیمت تمام می شوند. اما قبل از تمام شدن آنها، کوشش هایی در این زمینه انجام می گردد تا هر چه بیشتر این سوخت ها از داخل زمین استخراج شوند. این بدین معناست که عمق های بیشتری تحت کاوش قرار می گیرد و بدین صورت هزینه های فراوری و استخراج نفت، افزایش می یابد. بعد از این دوره، چه اتفاقی می افتد؟ پاسخ این سوال ممکن است در یکی از ساده ترین اشکال زیست در زمین، باشد.

تعداد کلمات: 757 کلمه / تخمین زمان مطالعه: 4 دقیقه

نویسنده: بنجامین دیاور

مترجم: حبیب الله علیخانی

آیا جلبک ها آخرین شانس ما برای تأمین سوخت دنیاست؟

برای بعضی افراد، جلبک ها توده های سبز رنگ بامزه ای هستند اما برای استیو می فیلد، یک زیست شناس مولکولی در دانشگاه کالیفرنیا، این مواد احتمالا آخرین بلیط ما برای فراوری بیوگازهای مقرون به صرفه قیمت می باشد. این نوع سوخت قابلیت استفاده در انواع مختلف ماشین ها و موتورهای دیزل را دارا می باشد.

با توجه به صحبت های می فیلد، بیوگازها در حقیقت هر گونه سوختی هستند که اخیراٌ از ارگاهمم های زنده بدست می آیند. چرا من می گویم: ارگاهمم های اخیراً زنده؟ چون نفت هم در حقیقت از جلبک های فسیل شده در زمان های دور فراوری شده است و زغال سنگ هم از فسیل شدن گیاهان فراوری شده اند. بنابراین، سوخت های فسیلی هم نوعی بیوگاز می باشند.

گیاهان و جلبک ها از فوتوسنتز برای تبدیل نور خورشید و کربن دی اکسید اتمسفر استفاده می نمایند و موجب فراوری انواع مختلفی از چربی ها می گردد. همین چربی هاست که امروزه به اسم سوخت فسیلی مورد استفاده قرار می گیرند.برای بعضی افراد، جلبک ها توده های سبز رنگ بامزه ای هستند اما برای استیو می فیلد، یک زیست شناس مولکولی در دانشگاه کالیفرنیا، این مواد احتمالا آخرین بلیط ما برای فراوری بیوگازهای مقرون به صرفه قیمت می باشد. این نوع سوخت قابلیت استفاده در انواع مختلف ماشین ها و موتورهای دیزل را دارا می باشد.

می فیلد می گوید: جلبک ها به علت اینکه ارگاهمم هایی زنده هستند، موجب فراوری پروتئین می شوند. آنها می توانند کربوهیدرات فراوری نمایند و سپس بواسطه آنها انواع مختلفی از چربی ها را فراوری نمایند که در واقع سوخت های خوبی محسوب می شوند.

یک بیوگاز شناخته شده، اتانول فراوریی از ذرت است اما بیوگازهای بر پایه جلبک ها، بازده بالاتری دارند.

می فیلد به این مسئله اعتقاد دارد که بازده بسیار بالاتری بواسطه جذب نور خورشید و دی اکسید کربن و فراوری بیوگاز بوسیله جلبک ها ایجاد می گردد.

آیا هر موتوری می تواند بواسطه بیوگازهای فراوریی از جلبک ها، کار کند؟ پاسخ مثبت است. در حقیقت، هر موتور منفردی هم اکنون از بیوگاز استفاده می نماید و سوخت فراوریی بوسیله جلبک ها هم نوعی بیوگاز است.

می فیلد می گوید: هر چیزی که با بنزین و گازوئیل کار می نماید، با سوخت های جلبکی هم کار می نماید.

آیا استفاده از بیوگازهای جلبکی، مسائل گرم شدن هوا را تشدید می نماید؟ در واقع پاسخ منفی است. سوخت های فسیلی منجر به رهایش دی اکسید کربن در اتمسفر ما می شوند. این دی اکسید کربن بوسیله میلیون ها جلبک جذب شده است و در زیر زمین مدفون می گردد.

می فیلد می گوید: وقتی ما از سوخت های فراوریی از جلبک را در مصرف می کنیم، دی اکسید کربنی را در هوا منتشر می کنیم. تفاوت این است که دی اکسید کربنی را رها می کنیم که تنها چند هفته پیش در فرایند فوتوسنتز مصرف شده است.

بیشر بخوانید: سوخت های فسیلی: مزایا و معایب

می فیلد در حال کار بر روی حل مسائل فنی مربوط به فراوری بیوگاز در مقیاس بزرگ است.

او می گوید: کاری که ما در اینجا زمان خود را صرف آن می کنیم، تفکر در خصوص نحوه رام کردن جلبک هاست به نحوی که بتوان آنها را برای فراوری بیوگاز، استفاده کرد.

او می گوید: فراوری بیوگازهای جلبکی، در حقیقت با گذر زمان، مقرون به صرفه قیمت تر است.

می فیلد بعلاوه می گوید: کاری که ما الان داریم انجام می دهیم، رشد جلبک، عصاره گیری برای فراوری روغن و روش هایی مشابه روش های مورد استفاده در پالایشگاه به منظور جداسازی دقیق برش های مختلف این روغن ها و فراوری بیوگازهای مناسب می باشد. در حقیقت این پیش بینی می گردد که هزینه فراوری هر بشکه از این ماده نفتی، حدود 80 تا 85 دلار است.

بیوگازهای بر پایه جلبک یکی از راهکار هایی است که سه موضوع مهم در دنیا را آدرس دهی می نماید. با امید فراوان به آینده، محققین در حال حرکت به سمت جلو می باشند تا بدین صورت بتوانند این نوع بیوگاز را به صورت صنعتی فراوری نمایند.

می فیلد در نهایت می گوید: ما نمی توانیم هفت و نیم میلیارد نفر را زنده نگه داریم اگر انرژی کافی و منابع غذایی سالم برای آنها فراهم نیاوریم. بنابراین، این کار باید انجام گردد.

منبع

https://www.insidescience.org

استفاده از مطالب این مقاله با ذکر منبع راسخون، بلامانع می باشد.

منبع: راسخون
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1226

به "آیا جلبک ها آخرین شانس ما برای تأمین سوخت دنیاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا جلبک ها آخرین شانس ما برای تأمین سوخت دنیاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید