تور ارزان یونان: اردوغان در راستا تنش زدایی با همسایگان؛ دیدار با نخست وزیر یونان

به گزارش بی نهایت اس ام اس، رئیس جمهور ترکیه در آستانه عزیمت به نیویورک خاطرنشان کرد که در اقدامی تنش زدا با نخست وزیر یونان دیدار خواهد نمود.

تور ارزان یونان: اردوغان در راستا تنش زدایی با همسایگان؛ دیدار با نخست وزیر یونان

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه گفت که میخواهد در جریان سفر خود به آمریکا برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با کریاکاس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیکرجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشست مطبوعاتی قبل از عزیمت به نیویورک گفت: در ایالات متحده، من به درخواست میتسوتاکیس با او دیدار می کنم.

وی گفت که در این نشست درباره مهاجرت های غیرقانونی و اعلامیه آتن درباره قبرس که به تازگی تصویب شده است، گفت وگو می گردد.

روز آدینه، دراجلاس سران اتحادیه اروپا 9 کشور اروپایی، از جمله یونان بیانیه ای را امضا و بر تعهد خود به حل و فصل مسالمت آمیز تنش بابت قبرس تاکید کردند. از سوی دیگر ،روز شنبه وزارت امور خارجه ترکیه بیان کرد که مفاد این بیانیه مغرضانه و کوته بینانه است.

ترکیه، کشوری با طولانی ترین خط ساحلی در دریای مدیترانه شرقی، کشتی هایی با اسکورت نظامی برای جستجوی انرژی در فلات قاره خود اعزام و اعلام نموده که با جمهوری ترک قبرس شمالی در این منطقه دارای حقوق است.

ترکیه برای کاهش تنش ها، خواهان گفت وگو با یونان شده است. رئیس جمهور ترکیه اخیرا گفت که ترکیه از یونان می خواهدبه حقوق و منافع خود احترام بگذارد و از اقدامات و کوشش های یک جانبه خودداری کند، زیرا آنکارا می خواهد منطقه اژه مرکز روابط محبت آمیز حکمفرما باشد.

حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه هم در همان مراسم گفت که یونان نباید هزینه سنگینی را که یک قرن پیش پرداخت، فراموش کند و از ماجراجویی های جدیدی که به ناامیدی ختم می گردد خودداری کند.

وی گفت که مقامات یونانی بر لفاظی اصرار دارند در حالیکه ترکیه سعی می نماید راه چاره هایی برای این مسائل در چارچوب قوانین بین المللی و روابط همسایگی بیابد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1187

به "تور ارزان یونان: اردوغان در راستا تنش زدایی با همسایگان؛ دیدار با نخست وزیر یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: اردوغان در راستا تنش زدایی با همسایگان؛ دیدار با نخست وزیر یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید