ارسال میلیون ها دلار تجهیزات پزشکی آمریکا به چین

به گزارش بی نهایت اس ام اس، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که تولیدکنندگان آمریکایی اوایل سال جاری میلادی میلیون ها دلار ماسک و تجهیزات حفاظت پزشکی به چین صادر کردند.

ارسال میلیون ها دلار تجهیزات پزشکی آمریکا به چین

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

به نوشته شنبه(به وقت محلی) این روزنامه، این صادرات در ماه های ژانویه و فوریه و به تشویق دولت فدرال آمریکا انجام شد.

واشنگتن پست اضافه نمود: این اقدام ناکامی دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای شناسایی تهدید فزاینده کرونا و آمادگی در مقابل آن را نشان می دهد.

داده هایی که این روزنامه بررسی کرده، حاکی است: ارزش ماسک ها و اقلام مرتبط دیگری که در ماه های ژانویه و فوریه از آمریکا به چین صادر شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن بیش از یک هزار درصد رشد داشت و از 1.4 میلیون دلار به حدود 17.6 میلیون دلار رسید.

بنا بر این گزارش، صادرات دستگاه های تنفس مصنوعی و روپوش های حفاظتی شاهد رشدی سه رقمی بوده است.

واشنگتن پست نوشت که لوید داگت نماینده دموکرات ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان به یک اطلاعیه وزارت بازرگانی آمریکا دست یافته که در آن به شرکت های این کشور در مورد نحوه فروش کالاهای حیاتی پزشکی به چین و هنگ کنگ توصیه های شده است.

این اطلاعیه 26 فوریه (هفتم اسفند 98) یعنی زمانی که شمار جان باختگان کرونا در چین به 2 هزار و 770 رسیده بود، صادر شده و در آن مشخص شده که شرکت های آمریکایی چگونه می توانند کالاهای حیاتی پزشکی را از طریق فرایند سریع فروش در پکن به چین و هنگ کنگ بفروشند.

داگت گفت: آنها (دولت آمریکا) به جای آماده شدن برای مقابله با این ویروس، توصیه های کارشناسان را نادیده گرفتند و اکنون افراد زیادی به دلیل کمبود تجهیزات حفاظتی پزشکی جان خود را از دست می دهند.

انتشار این گزارش در حالی است که دولت ترامپ در هفته های اخیر چین را به کتمان اطلاعات در مورد ویروس کرونا متهم کرده است.

ترامپ همچنین سازمان جهانی بهداشت را به اتکای زیاد به چین متهم کرده و گفته که کمک های سالانه به این نهاد بین المللی را تعلیق می کند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 381

به "ارسال میلیون ها دلار تجهیزات پزشکی آمریکا به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال میلیون ها دلار تجهیزات پزشکی آمریکا به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید