افزایش تلفات انفجار بیروت به 200 ، پسر 2 ساله استرالیایی کشته شد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، استاندار بیروت از کشته شدن بیش از 200 نفر از شهروندان پاپیتخت لبنان در انفجار مهیب سه شنبه هفته گذشته اطلاع داد و اظهار داشت از سرنوشت ده ها نفر همچنان خبری در دست نیست.

افزایش تلفات انفجار بیروت به 200 ، پسر 2 ساله استرالیایی کشته شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، مروان عبود با اشاره به انتها عملیات جستجوی نیروهای ارتش در محل انفجار گفت: بسیاری از کسانی که پس از انفجار بیروت گم شده اند، کارگران خارجی مقیم لبنان هستند. یکی از خارجی هایی که سه شنبه هفته گذشته جان خود را از دست داد، کودک دو ساله استرالیایی به نام ایزاک اوهلرز است که خانواده اش در بازگشت از لبنان به غرب استرالیا باید چند روز را در قرنطینه بگذرانند.

استرالیایی غربی یکی از سخت ترین قوانین قرنطینه کرونا را دارد. با این حال، مقام های ارشد این منطقه اعلام نموده اند با خانواده اوهلرز ابراز همدردی و شرایط را برای ورود بدون دغدغه به سرزمین مادری ایزاک فراهم می نمایند. هر چند با توجه به اوضاع نابسامان بیروت و شیوع گسترده ویروس کرونا در غرب آسیا، هنوز معلوم نیست خانواده پسرک کشته شده کی بتوانند از مرزهای لبنان خارج شوند و به استرالیا بازگردند.

نزدیک به پنج هزار استرالیایی در لبنان زندگی می نمایند و از آنجا که این کشور غرب آسیا پیش از انفجار مهیب بیروت هم با بحران هایی چون کمبود آب و برق و زیرساخت های بهداشتی و پزشکی دست و پنجه نرم می کرد، معلوم نیست سرنوشت این شهروندان خارجی چه می گردد. اسکات موریسن، نخست وزیر استرالیا یکی از رهبران 30 کشور جهان بود که روز یکشنبه در یک گردهمایی مجازی برای یاری به لبنان توافق کردند.

آمریکا، شورای اروپا، مصر، اردن، یونان و ایتالیا همراه با استرالیا پذیرفتند در مرحله اول حدود 300 میلیون دلار به لبنان یاری نمایند. گرچه با بحران های ناشی از انفجار بیروت و شیوع کرونا و اقتصاد نابسامان، لبنان در آستانه یک فاجعه عظیم مالی و انسانی قرار گرفته است. مردم دو شب پیاپی است در اعتراض به بی کفایتی مسئولان به خیابان ها می آیند و استعفای یک وزیر کابینه و چند نماینده مجلس خشم آنها را آرام تر ننموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 546

به "افزایش تلفات انفجار بیروت به 200 ، پسر 2 ساله استرالیایی کشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تلفات انفجار بیروت به 200 ، پسر 2 ساله استرالیایی کشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید