افزایش سهم تحقیق و توسعه شرکت های دانش بنیان از برنامه های وزارت صنعت است

به گزارش بی نهایت اس ام اس، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تدوین یک برنامه جامع، در پی افزایش سهم تحقیق و توسعه شرکت های دانش بنیان در بنگاه های مالی هستیم

افزایش سهم تحقیق و توسعه شرکت های دانش بنیان از برنامه های وزارت صنعت است

به گزارش گروه استان های خبرنگاران، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی با فعالان مالی سبزوار در دانشگاه حکیم سبزواری شرکت کرد.

فاطمی امین در این نشست اظهار کرد: با تدوین یک برنامه جامع، در پی افزایش سهم تحقیق و توسعه شرکت های دانش بنیان در بنگاه های مالی هستیم تا واحد های صنعتی، تجاری و معدنی برای رشد بهره وری، هزینه قابل توجهی را صرف این بخش نمایند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: از سوی دیگر پیگیر این موضوع خواهیم بود که دانش بنیانی کردن واحد های مالی، با افزایش کیفیت، کاهش قیمت تمام شده و افزایش فراوری، همراه باشد.

وی گفت: جایگاه شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور، نباید مانند مقاله نویسی باشد، بلکه باید اثر واقعی در اقتصاد بگذارد و در بخش های مختلف، تاثیرگذار باشد.

فاطمی امین اظهار کرد: تا به امروز نشست هایی با معاون علمی و فناوری دولت برگزار گردیده است تا با تدوین ضوابطی، فعالیت شرکت های دانش بنیان در بنگاه های بزرگ مالی، تسریع یابد و از سوی دیگر این بنگاه ها مبالغ قابل توجهی را، برای تحقیق و توسعه در اختیار این شرکت ها، قرار دهند.

وی اضافه کرد: در مورد مسائل واحد های مالی سبزوار، با نشستی که با فعالان این حوزه برگزار گردید، تعیین شد موضوع سرمایه در گردش، تخصیص زمین، تامین برق صنعتی و بعضی موانع اداری، از مهمترین مسائل فعالان حوزه اقتصاد در دیار سربداران است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای برطرف این مسائل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مسئول پیگیری شده و بنده نیز بر انجام آن، نظارت خواهم داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 خرداد 1401 بروزرسانی: 18 خرداد 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1445

به "افزایش سهم تحقیق و توسعه شرکت های دانش بنیان از برنامه های وزارت صنعت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سهم تحقیق و توسعه شرکت های دانش بنیان از برنامه های وزارت صنعت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید