باغ توریا والنسیا؛ عظیم ترین پارک شهری اسپانیا

به گزارش بی نهایت اس ام اس، والنسیا با بیش از 800,000 نفر جمعیت، سومین شهر عظیم اسپانیا محسوب می گردد. باغ توریا (Jardín del Turia) یکی از پر بازدیدترین پارک های والنسیا است که در مرکز شهر، در نزدیکی شهر هنر و دانش واقع شده است. این پارک به علت اینکه در بستر رودخانه خشک شده توریا گرفته شده به این نام خوانده می گردد.

باغ توریا والنسیا؛ عظیم ترین پارک شهری اسپانیا

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی خانه ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

در واقع در 14 اکتبر سال 1957 شهر دوباره با طغیان توریا زیر آب رفت و خسارات فراوانی دید. این سیل چنان مخرب بود که دولت تصمیم گرفت تا جهت اصلی رودخانه را تغییر دهد تا شهر، دیگر شاهد همچنین رویدادهای تلخی نباشد.

امروزه باغ توریا یک پارک سر سبز عمومی با بیش از 7000 متر طول و 1,000,000 متر مربع مساحت است و درختان گوناگون، گیاهان، گل ها، آب نما های متعدد، محوطه های ورزشی، زمین بازی و فضاهای زیادی برای استراحت در اختیار بازدیدنمایندگان قرار می دهد.

بعد از تغییر جهت رودخانه، مهندسین شهرسازی و طراحان مناظر متعددی به روی بخش های گوناگون پارک کار نموده تا منظره رود سابق را بازسازی نمایند.

یک جهت بی همتا از درختان نخل، پرتقال، آب نما، گیاهان عطری، حوضچه و درختان کاج انتظار شما را می کشد. این باغ ها در سال 1986 تکمیل شدند.

باغ توریا و تفریحات آن

گردش شما در باغ توریا، پر بازدیدترین پارک اسپانیا و عظیم ترین پارک در محوطه کلان شهری این کشور، از باغ وحش والنسیا آغاز شده و طی آن از حدود 15 پل زیبا و به یاد ماندنی عبور خواهید کرد. بازدید هیجان انگیزتان در شهر هنر و دانش والنسیا به انتها خواهد رسید.

در باغ توریا، تفریحات جذاب زیادی در اختیار خواهید داشت؛ امکاناتی شامل زمین های بازی متعدد برای بچه ها و یک قطار کوچک بامزه برای گردش در فضای پارک از این دست هستند.

اگر کودکی به همراه دارید، پارک گالیور را به هیچ عنوان از دست ندهید. یک مجسمه غول آسا از گالیور در اینجا قرار داشته و بچه ها می توانند مانند لی لی پوت ها از دستان، موها و پاهای آن بالا رفته و دوباره به پایین سر بخورند.

بازدیدنمایندگان حین گردش در پارک، با مجسمه های آهنی عظیمی روبه رو خواهند شد که بسیار زیبا و خیره نماینده هستند. در طول جهت، نیمکت های متعددی وجود دارند که می توانید اندکی روی آن ها نشسته و استراحت کنید و به تحسین این آثار هنری بپردازید.

بخش دیگر امکانات برجسته ای که در این پارک موجود است، امکانات ورزشی با کیفیت و عالی مانند بیس بال، فوتبال، بسکتبال، راگبی، دوچرخه سواری و ... خواهد بود. با توجه به اینکه باغ توریا در مرکز شهر قرار گرفته است دسترسی به آن بسیار آسان خواهد بود. هرچند اگر بخواهید کل شهر را ببینید احتمالاً چند روز زمان لازم دارید.

منبع: گردشبان
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 997

به "باغ توریا والنسیا؛ عظیم ترین پارک شهری اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ توریا والنسیا؛ عظیم ترین پارک شهری اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید