(تصاویر) در میانمار چه خبر است؟

به گزارش بی نهایت اس ام اس، دو ماه پس از اعتراضات به تخلف گسترده در انتخابات سراسری پارلمانی میانمار و بی توجهی حزب حاکم، ارتش این کشور با هدف بازگرداندن آرامش، بعضی از مقامات بلندپایه را بازداشت کرد.

(تصاویر) در میانمار چه خبر است؟

به گزارش خبرنگاران، ارتش میانمار روز دوشنبه در بیانیه ای با اعلام حکومت نظامی در این کشور تاکید نمود، قدرت برای مدت یک سال به مین آنگ هلینگ فرمانده کل ارتش میانمار منتقل شده است. در همین حال، ارتش میانمار، آنگ سان سوچی و دیگر مقام های ارشد حزب اتحادیه ملی دموکراسی از جمله وین مینت رئیس جمهور میانمار و چند تن از وزرای ایالتی را بازداشت کرد.

در بیانیه ارتش میانمار در مورد بازداشت مقام های عالیرتبه این کشور آمده است، این بازداشت ها که اوایل صبح امروز به وقت محلی اجرا شده است، در پاسخ به تقلب انتخاباتی بوده است؛ بازداشت مقام های ارشد میانمار در حالی است که ارتش این کشور درخواست انجام تحقیقات درباره احتمال تقلب در انتخابات ماه نوامبر را مطرح نموده بود.

حزب اتحاد ملی دموکراسی در انتخابات پارلمانی نوامبر سال گذشته (2020) به پیروزی رسید، اما نحوه برگزاری انتخابات در مناطقی که محل نزاع و درگیری است، مورد انتقاد شدید گروه های حقوق بشری نهاده شد. فرمانده کل ارتش میانمار نیز اعلام نموده بود، برگزاری انتخابات غیرعادلانه و غیرصادقانه بوده است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا از فرماندهان ارتش در میانمار خواست مقاماتی را که بازداشت نموده اند، آزاد نمایند.

وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای بیان کرد؛ در صورتی که اقدامات اجرا شده روز دوشنبه 12 بهمن ماه در میانمار برگشت داده نشود، علیه مسوولان آن دست به اقدام خواهد زد.

در این بیانیه؛ آمریکا با هر گونه کوشش برای تغییر نتایج انتخابات اخیر در میانمار یا ممانعت از انتقال دمکراتیک قدرت در این کشور مخالف نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 861

به "(تصاویر) در میانمار چه خبر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) در میانمار چه خبر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید