توسل به حضرت مسلم ابن عقیل (ع)؛ سفیر بی سر امام حسین (ع)

به گزارش بی نهایت اس ام اس، خبرنگاران | سرویس مذهبی - در زمان بروز مشکل عظیم و یا شرایط سخت، شیعیان به عظیمان و معصومین خود متوسل می شوند تا شاید به حرمت آبروی آن ها، پروردگار حاجات آن ها را بدهد و از سختی ها راحت تر عبور نمایند. اما همین توسل کردن یا کمک خواستن، برای خود معنا و اصولی دارد. در این مطلب روش توسل به حضرت مسلم ابن عقیل (ع) و مختصری از زندگی این عظیموار و طفلان معصوم او آورده شده است.

توسل به حضرت مسلم ابن عقیل (ع)؛ سفیر بی سر امام حسین (ع)

توسل به حضرت مسلم ابن عقیل (ع)

توسل به معنای مصطلح در فرهنگ شیعی را می توان به صورت زیر تعریف کرد:

توسل عبارت است از خواستن حقیقی از حقیقت وجود انسان هایی برگزیده و کامل برای وساطت در امر خیری مربوط به جهان یا آخرت.

طریقه توسل به حضرت مسلم بن عقیل: به مدت چهل روز، هر روز 170 مرتبه صلوات هدیه به آن عظیموار گردد.

مسلم ابن عقیل (ع)

مسلم بن عقیل فرزند عقیل بن ابی طالب، پسر عموی امام حسین (ع) و به طبع برادرزاده امام علی بن ابی طالب علیه السلام است. ایشان سفیر امام حسین (ع) در هنگام قیام عاشورا برای آنالیز اوضاع و بیعت دریافت از مردم کوفه بود.

خانواده ای که مسلم در آن عظیم شد، صاحب علم بود؛ کتب تاریخی، زمان مشخصی برای ولادت او ذکر نکرده اند، اما شواهد موجود، دال بر ولادت او را در سال 25 هجری است. مسلم با یکی از دختران امام علی علیه السلام به نام رقیه ازدواج کرد که همین امر موجب نزدیکی او به خاندان پیامبر اسلام شد. ایشان در بعضی از فتوحات مسلمانان از جمله جنگ صفین حضور داشتند.

در ماجرای قیام عاشورا، بعد از روی کار آمدن عبیدالله در کوفه و وحشت کوفیان از او، مردم از اطراف مسلم پراکنده شدند. مسلم دستگیر شد و ابن زیاد دستور داد تا سر او را از بدنش جدا نمایند و او این گونه به شهادت رسید.

طفلان مسلم ابن عقیل (ع)

ابراهیم بن مسلم بن عقیل و محمد بن مسلم بن عقیل، دو پسر مسلم بن عقیل و از همراهان امام حسین (ع) در واقعه کربلا هستند.

یکی از وقایع مشهور که در مراسمات مربوط به عاشورای حسینی نقل می گردد، ماجرای طفلان مسلم ابن عقیل (ع) است. هنگامی که اسرا را به کوفه آوردند، دو پسر بچه او رفتند و به مردی از قبیله طی (یکی از قبیله های عظیم عرب قحطانی و یمنی تبار) پناه بردند. او با بی رحمی تمام، سر این دو بچه معصوم را زد و سرها را نزد عبیدالله بن زیاد ملعون برد. عبیدالله نیز دستور داد گردن خود او را بزنند و خانه اش را ویران نمایند.

سخن آخر

توسل به حضرت مسلم ابن عقیل علیه السلام و دو طفل معصوم او، به معنای دست به دامان این عظیمواران شدن و امید داشتن به ایجاد گشایش در مسائل از جانب خداوند عظیم است. امیدواریم از این مطلب بهره برده باشید. شما می توانید، زندگی نامه مسلم بن عقیل را نیز در خبرنگاران بخوانید.

نظرات خود را در بخش نظرات و پرسش ها با ما در میان بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1041

به "توسل به حضرت مسلم ابن عقیل (ع)؛ سفیر بی سر امام حسین (ع)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسل به حضرت مسلم ابن عقیل (ع)؛ سفیر بی سر امام حسین (ع)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید