خبرنگاران چهار مرکز تحقیقاتی سلامت در سیستان و بلوچستان تصویب شد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، زاهدان- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: چهار مرکز تحقیقاتی سلامت برای نخستین بار در لایحه بودجه سالیانه کشور ویژه سیستان و بلوچستان ثبت شده است.

خبرنگاران چهار مرکز تحقیقاتی سلامت در سیستان و بلوچستان تصویب شد

دکتر محمد هاشمی شهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: درج نام این مراکز تحقیقاتی در لایحه بودجه سال 1400 مسائل اعتباری این مراکز را تا حدود زیادی بر طرف خواهد کرد، اما موفقیت اصلی، تثبیت جایگاه اداری و تشکیلاتی این مراکز تحقیقاتی است که به نهادینه شدن فرایند تولید دانش و فناوری سلامت در سیستان و بلوچستان کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری، مرکز تحقیقات سلامت بچه ها و نوجوانان و مرکز تحقیقات سل چهار مرکزی هستند که با پیگیری ها و رایزنی های متعدد و برای اولین بار در لایحه بودجه سال 1400 ردیف اعتباری دریافت کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با وجود اینکه سال ها از صدور موافقت اصولی این مراکز می گذرد اما پیگیری های مستمر برای اختصاص ردیف بودجه ای برای این مراکز تا به امروز ناکام مانده بود و مجبور بودیم تا هزینه های توسعه، جاری و تحقیقاتی این مراکز را از سرجمع اعتبارات داخلی دانشگاه تامین کنیم.

وی با تقدیر از وزیر بهداشت گفت: تثبیت جایگاه تشکیلاتی مراکز تحقیقاتی باعث دلگرمی بیشتر محققان و دانشمندان حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خواهد شد و ثمرات ارزشمند این اتفاق در افزایش تولیدات علمی و حضور پر رنگ تر دانشگاه در حوزه فناوری و سلامت نمود پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگاران هم اینک 12مرکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعال هستند.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار دریافت در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 937

به "خبرنگاران چهار مرکز تحقیقاتی سلامت در سیستان و بلوچستان تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چهار مرکز تحقیقاتی سلامت در سیستان و بلوچستان تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید