ساخت یک شهرک تازه در اطراف تهران

به گزارش بی نهایت اس ام اس، معاون وزیر راه و شهرسازی از تصویب طرح جامع شهرک اعتمادیه تهران اطلاع داد و گفت: به سرریز جمعیتی تهران در این شهرک پاسخ داده می گردد.

ساخت یک شهرک تازه در اطراف تهران

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، خسرو دانشجو با اشاره به این که در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری طرح جامع شهرک اعتمادیه تهران در منطقه شهریار مصوب شد، اظهار کرد: این طرح در راستای اجرای قانون جهش فراوری مسکن به تصویب رسید و مقرر شده تا با سقف جمعیتی 30 هزار نفر هم جوابگوی احتیاج مردم به مسکن باشد و هم سرریز جمعیتی تهران در این شهر پاسخ داده گردد.

وی با بیان این که مکان پیشنهادی شهرک اعتمادیه در شهریار با مساحت 342 هکتار و سقف جمعیت پذیری 30 هزار نفر در افق جمعیتی 1415 احداث خواهد شد و نظام تراکمی این شهرک نیز 4 طبقه مشخص شده است، اضافه نمود: کوشش نموده ایم با تغییر الگوی ساخت به 4 طبقه، سطح را برای تأمین زیرساخت ها اعم از فضای سبز، فضا های فرهنگی و سایر موارد آزاد گردد.

دانشجو در ادامه تاکید نمود: در تصویب این شهرک تاکید شده تا شبکه فاضلاب و سایر تأسیسات از جمله لوله کشی آب، و برق قبل از عملیات عمرانی واحد های مسکونی در این شهرک تأمین و احداث گردد.

این مقام مسئول گفت: الحاق 155 هکتار اراضی پیشنهادی به شهر نیشابور برای اجرای قانون جهش فراوری و طرح نهضت ملی مسکن مورد آنالیز قرار گرفته است. مقرر شد تا این طرح یکبار دیگر به کمیته فنی شورای عالی شهرسازی و معماری برگردانده گردد تا مواردی که نگرانی وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو و محیط زیست و سایر دستگاه ها است به دقت کارشناسی گردد و بعد از برطرف موارد ابهامی دوباره برای جلسه بعدی شورای عالی برای اخذ تصمیم نهایی ارجاع گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: به علت تراکم بالای نیشابور و تقاضای بالای مسکن و عدم توازن عرضه و تقاضا قیمت مسکن و زمین در نیشابور بالا رفته است؛ بنابراین در این خصوص کوشش خواهیم کرد تا با اتخاذ تصمیم های کارشناسی قیمت زمین و مسکن را برای متقاضیان مسکن در نیشابور متعادل کنیم.

منبع: فرارو
انتشار: 25 مرداد 1402 بروزرسانی: 25 مرداد 1402 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1666

به "ساخت یک شهرک تازه در اطراف تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت یک شهرک تازه در اطراف تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید