لاوروف: روسیه، ایران و ترکیه برنامه ای برای عملیات نظامی مشترک در سوریه ندارند

به گزارش بی نهایت اس ام اس، وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به تاثیر مثبت نشست آستانه بر فرایند صلح سوریه، اظهار کرد که عملیات نظامی مشترکی از سوی روسیه، ایران و ترکیه در خاک سوریه رخ نخواهد داد.

لاوروف: روسیه، ایران و ترکیه برنامه ای برای عملیات نظامی مشترک در سوریه ندارند

بهترین تجربه سفر را با تور کریسمس ترکیه 2021 در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویاییو بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیکر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری تاس، سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با تلویزیون ملی ویتنام(VTV)، سی سی تی وی چین و تلویزیون فینیکس گفت: مسکو، تهران و آنکارا هیچ برنامه ای برای انجام دادن عملیات نظامی مشترک در سوریه ندارند.

لاوروف در این باره توضیح داد: ما برنامه ای برای انجام دادن عملیات نظامی که روسیه، ترکیه و ایران در آن ها درگیر باشند، نداریم. روسیه و ایران با دعوت دولت قانونی سوریه در این کشور فعالیت دارند. ترکیه نگرانی های امنیتی خود را در نظر گرفته است اما دولت سوریه، حضور نظامی ترکیه را مورد انتقاد قرار می دهد.

وی در ادامه اشاره نمود: با این حال، دمشق از نشست آستانه که یک آتش بس واقعی در بیشتر جاهای سوریه را تضمین نموده و موجب ایجاد گفتمان مستقیم میان دولت و گروه های مخالف مسلح شد، حمایت کرد.

وی همچنین گفت: آن ها (کشورهای غربی)، به اعضایی از گروه های مخالف تکیه داشتند که مدت ها پیش سوریه را ترک نموده و در خارج از کشور، یا در کشورهای حاشیه خلیج فارس و یا در اروپا زندگی می نمایند.

لاوروف اضافه نمود: این نشست آستانه بود که با آوردن طرف های در حال جنگ بر سر میز مذاکره، فرایند تحولات سوریه را معکوس کرد.

وی با در نظر داشتن این موضوع تاکید نمود: این مهم ترین چیز است، چراکه پایان کار، این مردم-نیروهای نظامی سوریه و اعضای مخالفان مسلح- هستند که تحولات میدانی به آن ها بستگی دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 45

به "لاوروف: روسیه، ایران و ترکیه برنامه ای برای عملیات نظامی مشترک در سوریه ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: روسیه، ایران و ترکیه برنامه ای برای عملیات نظامی مشترک در سوریه ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید