لغو شرایط اضطرار پایانه های اس سیدر و راس لانوف لیبی

به گزارش بی نهایت اس ام اس، شرکت ملی نفت لیبی شرایط اضطرار پایانه های اس سیدر و راس لانوف این کشور را لغو کرد.

لغو شرایط اضطرار پایانه های اس سیدر و راس لانوف لیبی

به گزارش خبرگزاری رویترز از تونس، شرکت ملی نفت لیبی (NOC) روز جمعه (دوم آبان ماه) گفت که شرایط اضطرار پایانه های اس سیدر و راس لانوف این کشور را لغو کرده است.

این شرکت مطرح نمود که تولید نفت لیبی ظرف دو هفته به 800 هزار بشکه در روز و در چهار هفته به یک میلیون بشکه در روز می رسد.

شرکت اداره کننده پایانه اس سیدر گفت که این پایانه روز شنبه (سوم آبان ماه) دوباره آغاز به کار می کند و انتظار می رود نخستین نفتکش ظرف 48 ساعت به این پایانه برسد.

محاصره نفتی لیبی توسط ارتش ملی لیبی (LNA) واقع در شرق این کشور، بیشتر تولید و صادرات نفت خام لیبی را از ژانویه تا زمان رفع آن در ماه سپتامبر متوقف کرده بود، اما هنوز همه میدان ها و پایانه های این کشور آفریقای شمالی عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) فعالیت خود را از سر نگرفته اند.

در بیانیه شرکت ملی نفت لیبی آمده است که نیروهای خارجی پایانه ها را ترک کرده اند و به آن ها اجازه می دهد عملیات را دوباره آغاز کنند.

مقدار تولید نفت لیبی از پایان محاصره تا به امروز به حدود 500 هزار بشکه در روز رسیده است. این رقم با تولید روزانه یک میلیون و 600 هزار بشکه ای این کشور پیش از جنگ داخلی لیبی تفاوت بسیاری دارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 662

به "لغو شرایط اضطرار پایانه های اس سیدر و راس لانوف لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو شرایط اضطرار پایانه های اس سیدر و راس لانوف لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید