مادورو: از ایران، چین، روسیه و کوبا مشورت دفاعی-نظامی می گیریم

به گزارش بی نهایت اس ام اس، رئیس جمهوری ونزوئلا با اعلام خبر تشکیل شورای علمی و فناوری نظامی برای استقلال سیستم نظامی، دفاعی و تسلیحاتی کشورش در آینده نزدیک، گفت که در این فرایند از مشورت کشورهای دوست چون ایران، روسیه، چین و کوبا بهره خواهد گرفت.

مادورو: از ایران، چین، روسیه و کوبا مشورت دفاعی-نظامی می گیریم

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ جمال سیدی بیشتر بدانید.

نیکلاس مادورو شب گذشته(آدینه به وقت محلی) در مراسمی با حضور نظامیان ونزوئلا تاکید نمود: با فعال کردن شورای علمی و فناوری نظامی استقلال سیستم تسلیحاتی خود را تامین خواهیم کرد و در این شورا از دانش بهترین مغزهای متفکر و همچنین مشورت و یاری کشورهای روسیه، چین، کوبا و ایران و بسیاری از کشورهای دوست دیگر در دنیا بهره خواهیم برد.

مادورو با اشاره به احتمال و خطر حمله بعضی کشورهای همسایه ونزوئلا و همپیمان با آمریکا به مرزهای کشورش گفت که دولت ایوان دوکه رئیس جمهوری کلمبیا، هزار مزدور را برای حمله به پست های مهم مرزی ونزوئلا آماده نموده است و این موضوع لزوم تشکیل چنین شورایی را تقویت می نماید.

مادورو به همین دلیل از نظامیان خواست که برای مقابله با هرگونه تهاجم مسلحانه از سوی دولت کلمبیا و همچنین دفاع از مرزهای کشور در برزیل یا در برابر دیگر دشمنان مزدور آماده باشند.

ولادیمیر پادرینو وزیر دفاع ونزوئلا نیز در این مراسم اظهار داشت: نیروهای نظامی و انقلابی بولیواری با هشیاری تمام سرزمین ونزوئلا را تحت نظر دارند و برای مقابله با توطئه ها و حملات به ویژه از طرف کشور کلمبیا آماده هستند.

ونزوئلا که در مرزهای خود همیشه شاهد درگیری و حملات کشورهای همسایه همچون کلمبیا و برزیل به تحریک واشنگتن بوده است، به ویژه پس از سفر سه روزه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به کشورهای هم مرز این کشور، برای دفاع از استقلال و حاکمیت خود در مرزهایش به دنبال تقویت نظامی برآمده است.

دولت دونالد ترامپ از شروع ریاست جمهوری نیکلاس مادور، برای سرنگونی دولت قانونی ونزوئلا و نشاندن مهره موردنظر در جهت منافع استعماری خود کوشش نموده است. تحریم های مالی و نفتی، به رسمیت شناختن خوان گوایدو رهبر مخالفان به عنوان رئیس جمهوری این کشور، سفر وزیر خارجه آمریکا به کشورهای همسایه ونزوئلا و ایجاد لابی ضد ونزوئلا با سران کشورهایی همچون برزیل و کلمبیا، کوشش برای مداخله در انتخابات پارلمانی پیش رو در این کشور نمونه هایی شاخص از سیاست های خصمانه دولت ترامپ است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 656

به "مادورو: از ایران، چین، روسیه و کوبا مشورت دفاعی-نظامی می گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو: از ایران، چین، روسیه و کوبا مشورت دفاعی-نظامی می گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید