مجموعه شعربازی؛ بچگانه هایی به زبان مادری

به گزارش بی نهایت اس ام اس، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، کلمات و عباراتی را که کودک از بدو تولد می شنود و با همین عبارات و کلمات با دنیای اطرافش ارتباط برقرار می نماید می توان تعریفی ساده از مفهوم زبان مادری دانست. زبان مادری، مهم ترین عنصر در هویت بخشی و حفظ میراث فرهنگی یک ملت است؛ میراثی که در بعضی جوامع به واسطه جهانی شدن، مدرنیزاسیون و تهاجم فرهنگی رو به زوال رفته و همین امر موجب شده است هرساله در روزی که به نام روز جهانی زبان مادری نام گرفته، از این میراث ناملموس سخن گفته گردد.

مجموعه شعربازی؛ بچگانه هایی به زبان مادری

بخشی از ارکان زبان مادری را می توان در خط به خط داستان های عامیانه، شعر و قصه های بچگانه ای سراغ گرفت که هرچند شانس مکتوب شدن نداشته اند؛ اما به عنوان ادبیات عامیانه در زنده نگه داشتن فرهنگ توده مردم اثرگذار بوده اند.

مجموعه شعربازی تصویری شاعرانه از همین ادبیات عامه است که اغلب بچه ها ایرانی آن را از زبان مادران شان شنیده اند. از قصه شیرین عمو زنجیرباف و داستان های شنیدنی خونه خاله تا شادی بچگانه با یه بازی، صدتا خنده و لی لی حوضک مجموعه شعری است که زهرا موسوی با زبان مادری برای بچه ها خردسال ایران زمین سروده و سعی نموده است با قرار دادن این اشعار کنار نقاشی های مجذوب کننده سمیه محمدی، لحظاتی پر از شادی و خنده را برای مخاطبان خردسالش فراهم کند.

این مجموعه کتاب مصور رنگی از سری کتاب های پرنده آبی بخش کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی است که با شمارگان هزار نسخه چاپ و منتشر شده است. مجموعه شعربازی را می توانید از شعب فروشگاهی انتشارات علمی و فرهنگی تهیه نمایید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 خرداد 1402 بروزرسانی: 11 خرداد 1402 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1637

به "مجموعه شعربازی؛ بچگانه هایی به زبان مادری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه شعربازی؛ بچگانه هایی به زبان مادری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید