وزیر خارجه سوئیس به اصفهان رفت

به گزارش بی نهایت اس ام اس، وزیر خارجه سوئیس بامداد امروز به ایران آمد و برای انجام سفر کوتاهی به اصفهان رفت.

وزیر خارجه سوئیس به اصفهان رفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، ایگنازیو کاسیس وزیر امور خارجه سوئیس که بامداد امروز شنبه وارد ایران شده بود، در سفری یک روزه به اصفهان از آثار تاریخی و میراث فرهنگی این شهر بازدید و با جمعی از مسئولان و استادان دانشگاه این استان گفت وگو کرد.

بازدید از آثار تاریخی اصفهان از جمله میدان امام (نقش جهان) و جاذبه های گردشگری و صنایع دستی این شهر و گفت وگو با استادان دانشگاه صنعتی اصفهان در محل هتل عباسی اصفهان از جمله برنامه های وزیر خارجه سوئیس بود.

روز گذشته سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در تشریح وزیر خارجه سوئیس گفت: برنامه های رسمی سفر وزیر خارجه سوئیس بعد ازیک توقف کوتاه در اصفهان، از روز یکشنبه در تهران آغاز می شود که مهمترین آن جلسه یکصدمین سالگرد آغاز روابط دو کشور می باشد.

سخنگوی وزارت امورخارجه در ادامه خاطر نشان کرد: برنامه ملاقاتهای وزیر خارجه سوئیس با رئیس محترم جمهور، وزیر محترم امور خارجه و برخی دیگر از مقامات عالیرتبه کشورمان نیز در روزهای یکشنبه و دوشنبه انجام خواهد شد.

خطیب زاده در مورد محورهای اصلی مذاکرات وزیر خارجه سوئیس در تهران تأکید کرد: محورهای اصلی مذاکرات و ملاقاتهای ایشان، رایزنی و تبادل نظر در مورد موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه دوجانبه، منطقه ای و بین المللی و همچنین موضوعات مربوط به کانال مالی سوئیس خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: همانطور که قبلاً هم گفته شده تا به امروز دو مورد تراکنش از طریق کانال سوئیس اجرا شده که اولین آن به صورت آزمایشی در بهمن ماه سال گذشته صورت پذیرفت. در خرداد ماه سال جاری هم اولین عملیات رسمی این کانال انجام گرفت که هر دو مورد شامل انتقال اقلام دارویی با استفاده از منابع موجود مالی ایران در سوئیس بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به ترکیب هیات همراه وزیر خارجه سوئیس افزود: برخی از شخصیت های پارلمانی سوئیس هم ایشان را در این سفر همراهی خواهند کرد که برنامه ملاقات در مجلس شورای اسلامی برای ایشان پیش بینی شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تشریح روابط دوجانبه تهران و برن تأکید کرد: روابط ایران با سوئیس همواره روابطی رو به جلو و پیشرفت بوده و در طول مذاکرات هسته ای هم که چندین دور آن در ژنو برگزار گشت، دولت سوئیس با حسن نیت کامل میزبانی شایسته ای داشت. روابط دو کشور حتی در شرایط سخت هم همواره برقرار بوده است. همچنین دولت سوئیس علاوه بر اینکه حافظ منافع امریکا در ایران است، حافظ منافع ایران در کانادا و حافظ منافع متقابل ایران و عربستان در دو کشور هست و لذا علاوه بر ابعاد دوجانبه، روابط دو کشور دارای گستردگی موضوعی در این ارتباط نیز می باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 590

به "وزیر خارجه سوئیس به اصفهان رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه سوئیس به اصفهان رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید