پوشش مکانی 100 درصدی نرخ حمل کالا در لرستان

به گزارش بی نهایت اس ام اس، خبرنگاران/لرستان رئیس اداره حمل ونقل کالا اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان گفت: استان با پوشش مکانی 100 درصدی نرخ حمل کالا و ثبت بیش از 20 میلیون رکورد نرخ در سامانه مدیریت و کنترل بارنامه جزو استان های برتر کشور است.

پوشش مکانی 100 درصدی نرخ حمل کالا در لرستان

رضا عبدی 14 بهمن ماه با تبریک ایام ا... دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: درحالی که سال 96 تنها 48 هزار رکورد نرخ حمل استان در سامانه مدیریت و کنترل بارنامه به ثبت رسیده بود و پوشش مکانی بارنامه نیز 34 درصد بود با برنامه ریزی های انجام شده در سه سال اخیر پیروز شدیم رکورد نرخ را به 20 میلیون و پوشش مکانی بارنامه را به 100 درصد افزایش دهیم که از این نظر جزو استان های برتر کشور هستیم.

وی به تمرکز برنامه های اداره حمل ونقل کالا بر چهار هدف اساسی در سال 99 اشاره نمود و اضافه نمود: در این راستا و برمبنای اهداف افزایش پوشش بارنامه، افزایش تناژ جابجایی کالا، افزایش درآمدهای سازمان از محل اخذ عوارض جابجایی کالا و یاری به ایجاد رقابت سالم در عرصه حمل ونقل کالا، 15 برنامه شاخص تعریف شد که درپی آن به پیروزیت های یادشده دست یافتیم.

رئیس اداره حمل ونقل کالا اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان صدور و نظارت بر مجوزها و مدارک حمل ونقلی و شغلی رانندگان باهدف کمی 18 هزار و 500 راننده، نظارت بر صدور پروانه تأسیس و فعالیت شرکت ها و مؤسسات حمل ونقل، بازدیدهای میدانی، کنترل اطلاعات شرکت ها، پیگیری سهمیه سوخت ناوگان، شناسایی و معرفی شرکت ها و رانندگان متخلف به کمیسیون ها و افتتاح و بهره برداری از مکان فعالیت شرکت های حمل ونقل خرم آباد و ازنا را از برنامه های اداره حمل ونقل کالا در راستای نیل به این اهداف در دوماهه خاتمهی سال 99 برشمرد.

عبدی از تهیه بانک اطلاعاتی شرکت های حمل ونقل کالا اطلاع داد و توضیح داد: بنا به تأکید رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و ضوابط موجود برای اولین بار در استان نسبت به تهیه بانک اطلاعاتی شرکت های حمل ونقل بر اساس ضوابط زمان تأسیس اقدام شد که درنتیجه آن 71 شرکت برخوردار از ناوگان ملکی و مستحدثات، فاقد مشکل شناخته شدند، 17 شرکت به دلیل عدم احراز شرایط غیرفعال، به 3 شرکت مهلت داده شد تا خاتمه سال نواقص را رفع نمایند و 3 شرکت نیز به دلیل نداشتن ضوابط و گذشت 2 سال از عدم فعالیت آن ها تعطیل و پروانه آن ها ابطال شد.

وی با بیان اینکه لرستان از استان های شاخص در اجرا و همسان سازی نرخ حمل باربر اساس تن-کیلومتر است، اعلام کرد: از ابتدای اجرای این طرح جزو معدود استان های پیروز در پیاده سازی فرمول تن - کیلومتر و همسان سازی و واقعی سازی نرخ بودیم و در هماهنگی با سازمان با برگزاری جلسات هم اندیشی منطقه ای با استان های هم جوار، نرخ این استان ها نیز واقعی سازی و یکسان سازی شد.

رئیس اداره حمل ونقل کالا اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان از افزایش 12 درصدی میزان جابجایی کالا در استان اطلاع داد و اضافه نمود: علیرغم شرایط مالی کشور و شیوع کرونا و مسائل ناشی از آن با برنامه ریزی های انجام شده نه تنها رکود در حوزه کالا نداشتیم بلکه با کوشش های جهادی رانندگان زحمتکش و شرکت های حمل ونقل با جابجایی چهار میلیون و 792 هزار و 728 تن کالا در قالب 353 هزار و 999 فقره بارنامه در 10 ماهه 99 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با چهار میلیون و 283 هزار و 19 تن کالا و صدور 332 هزار و 470 فقره بارنامه از نظر تناژ جابجا شده کالا 12 درصد و به لحاظ صدور بارنامه 6 درصد افزایش ثبت شد.

عبدی ادامه داد: در وصول عوارض چهار درصد سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای نیز 58 درصد افزایش داریم به طوری که این رقم از 130 میلیارد و 644 میلیون و 546 هزار و 218 ریال به 207 میلیارد و 59 میلیون و 733 هزار و 571 ریال افزایش یافته است و درصدد افزایش بیشتر این رقم تا آخر سال هستیم.

وی اظهار کرد: همه این پیروزیت ها با هدایت، مدیریت مبتنی بر برنامه و هدفمند و حمایت مدیرکل، معاون حمل ونقل و سایر معاونان و همراهی روسای ادارات ستادی و شهرستانی و کوشش جهادی کارکنان و فعالان حوزه حمل ونقل کالا حاصل شده است که جا دارد از زحماتشان قدردانی کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 889

به "پوشش مکانی 100 درصدی نرخ حمل کالا در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشش مکانی 100 درصدی نرخ حمل کالا در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید