چگونه در اندروید آدرس IP را تغییر دهیم؟چرا احتیاج به تغییر آدرس IP اندروید خواهیم داشت؟

به گزارش بی نهایت اس ام اس، حتما تا کنون بارها ناچار شدید آدرس IP کامپیوتر یا لپ تاپ را در ویندوز یا سیستم عامل های دیگر تغییر دهید یا یک آدرس گیت وی و دی ان اس نو وارد تنظیمات شبکه کنید.

چگونه در اندروید آدرس IP را تغییر دهیم؟چرا احتیاج به تغییر آدرس IP اندروید خواهیم داشت؟

ولی تا کنون فکر کردید در دستگاه های اندرویدی چگونه می توانید آدرس IP را تغییر دهید؟ ما در این آموزش کوتاه و مجذوب نماینده این ترفند را به شما نشان می دهیم ولی پیش از آن، باید درباره دلایل تغییر آدرس IP یک گوشی و تبلت در اندروید صحبت کنیم.

چرا احتیاج به تغییر آدرس IP اندروید خواهیم داشت؟

گوشی ها و تبلت های اندرویدی به طور پیش فرض از پروتکل DHCP برای تخصیص آدرس IP به دستگاه و ورود به شبکه و اینترنت استفاده می نمایند. بسیاری از ما هیچ وقت نمی دانیم گوشی اندرویدی ما با چه آدرس آی پی وارد اینترنت می گردد و برایمان اهمیت هم نخواهد داشت.

اما دلایل زیادی برای تنظیم کردن یک آدرس IP ایستا در اندروید وجود دارد. بعضی از مهم ترین دلایل این کار به توضیح زیر هستند:

1- می خواهیم یک وب سرور موبایل راه اندازی کنیم.

2- وای فای و روتر بی سیم دستگاه اندرویدی ما را شناسایی نمی کند.

3- می خواهیم با استفاده از نرم افزارهای اف تی پی سرور یک سری فایل به اشتراک بگذاریم.

4- از گوشی به عنوان یک دوربین وای فای استفاده کنیم.

5- ترجیح می دهیم آدرس IP، گیت وی و دی ان اس دستی به گوشی بدهیم تا شبکه بهتر مدیریت گردد.

به هر حال، اگر شما احتیاج به دانستن و تغییر آدرس IP دستگاه اندرویدی خود پیدا کردید؛ کافی است مراحل زیر را طی نموده و آدرس IP ایستای خودتان را تنظیم کنید.

یافتن آدرس IP گیت وی و دی ان اس

روش ها و اپ های زیادی برای یافتن آدرس آی پی دستگاه اندرویدی وجود دارد. ساده ترین روش، باز کردن یک ترمینال خط فرمان در ویندوز است.

1- در ویندوز، روی منوی استارت کلیک کنید.

2- فرمان cmd را تایپ و روی برنامه یا ابزار Command Prompt کلیک کنید.

3- در پنجره ترمینال خط فرمان، دستور ipconfig/all را تایپ نموده و Enter کنید.

4- اطلاعات زیادی به شما نشان داده می گردد ولی ما آدرس Default Gateway، آدرس IPv4 Address و DNS Servers را احتیاج داریم.

5- در غالب اوقات آدرس IP ما چیزی شبیه به 192.168.1.3 (سمت راست ترین رقم می تواند متغیر باشد) با آدرس گیت وی و دی ان اس 192.168.1.1 است.

روشی ساده تر برای یافتن آدرس IP و دی ان اس روی اندروید

با نصب می توانید در چند لحظه و به سادگی، اطلاعات مورد احتیاج درباره IP گوشی، IP وای فای، آدرس گیت وی، آدرس DNS و غیره را به دست بیاورید.

وقتی اپ IP Tools را نصب کردید؛ در همان صفحه اصلی برنامه و در بالا، آدرس IP اینترنت نوشته شده است و اگر صفحه را کمی به پایین اسکرول کنید؛ آدرس IP وای فای، دی ان اس، گیت وی و سایر آدرس هایی که احتیاج دارید را پیدا خواهید کرد.

اپلیکیشن های دیگری مانند هم هستند که آدرس IP گوشی را سریعا به شما نشان می دهند ولی مانند IP Tools نمی توانند آدرس گیت وی، دی ان اس و سایر اطلاعات ضروری و مورد احتیاجتان را هم ارائه بدهند.

حالا که آدرس های پیش فرض را داریم؛ سراغ تغییر آدرس IP دستگاه اندرویدی می رویم:

تغییر آدرس IP اندروید

ما آموزش را در اندروید 9 پای پیش می بریم ولی مراحل کار در اندرویدهای نسخه های قبلی هم کم و بیش به همین صورت است:

1- وارد بخش Settings شده و روی آیکون Wi-Fi (اندرویدهای قدیمی تر) و Wireless and Network (اندروید 9) تقه ای بزنید. حالا دوباره روی آیکون Wi-Fi ضربه بزنید.

2- لیست شبکه های وای فای جست وجو شده را مشاهده می کنید. انگشت خود را روی شبکه وای فای فعلی که به آن متصل هستید؛ نگه دارید تا منوی بازشونده ظاهر گردد.

3- از منوی بازشونده ظاهر شده، گزینه Modify network را انتخاب کنید.

4- گزینه Show advanced options را تیک زده یا روی آن تقه ای بزنید.

5- گزینه IP settings ظاهر می گردد که به طور پیش فروض روی Dynamic تنظیم شده است. روی آن تقه ای زده و گزینه Static را انتخاب کنید.

6- حالا، صفحه تنظیمات آدرس IP و Gateway و DNS ظاهر می گردد. کافی است به ترتیب روی آدرس های موجود ضربه ای زده و آن ها را تغییر دهید و بعد در آخر گزینه Save فراموش نگردد.

دقت کنید آدرس آی پی و گیت وی و دی ان اسی وارد کنید که معتبر و بدون استفاده به وسیله دیگر دستگاه های شما باشند. مثلا، اگر دستگاه های دیگر با آدرس های 192.168.1.3 و 192.168.1.4 وارد شبکه می شوند؛ شما باید آدرس 192.168.1.5 و بالاتر را انتخاب کنید.

در اینجا، حتی می توانید آدرس دی ان اس گوگل و شرکت های دیگر برای افزایش سرعت اینترنت را هم وارد کنید. مطالب زیر شما را بیشتر هدایت می نمایند:

اگر خواستید آدرس IP گوشی آیفون خود یا هر دستگاه iOS دیگری را پیدا نموده و تغییر دهید؛ پیشنهاد می کنیم مطلب چگونه آدرس IP آیفون و آیپد را پیدا کنیم و به طور دستی تغییر دهیم؟ را نگاهی بیندازید.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا احتیاج به هدایت و یاری دارید؛ پیچ اینستاگرام شبکه چی به آی دی shabakehchi.press@ را فالو و در دایرکت پرسش خود را مطرح کنید تا جواب دهیم.منبع: شبکه چی
انتشار: 16 مرداد 1401 بروزرسانی: 16 مرداد 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1499

به "چگونه در اندروید آدرس IP را تغییر دهیم؟چرا احتیاج به تغییر آدرس IP اندروید خواهیم داشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در اندروید آدرس IP را تغییر دهیم؟چرا احتیاج به تغییر آدرس IP اندروید خواهیم داشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید