بلینکن: اگر به تایوان حمله ای گردد، آمریکا و متحدانش اقدام می نمایند

به گزارش بی نهایت اس ام اس، وزیر امور خارجه آمریکا بدون ذکر جزئیات تاکید نمود، چنانچه چین با استفاده از زور برای تغییر شرایط کنونی بر سر تایوان کوشش کند، ایالات متحده و متحدانش دست به اقدام خواهند زد.

بلینکن: اگر به تایوان حمله ای گردد، آمریکا و متحدانش اقدام می نمایند

به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی به میزبانی نیویورک تایمز با این پرسش روبرو شد که اگر تایوان مورد حمله ای از جانب چین قرار گیرد آیا ایالات متحده کاری برای دفاع از این جزیره خودگردان صورت می دهد یا خیر.

او با تکرار بیانیه های معمول آمریکا گفت که نقش واشنگتن این است که اطمینان حاصل کند این جزیره از ابزارهایی برای دفاع از خود، همانطور که قوانین آمریکا مجاز نموده است، برخوردار باشد.

بلینکن اضافه نمود: در همین حال، منصفانه است که بگویم ما در این تصمیم گیری تنها نیستیم که اطمینان حاصل کنیم که صلح و ثبات را در آن بخش از دنیا حفظ می کنیم. کشورهای زیادی، چه در منطقه و چه فراتر از آن، وجود دارند که هرگونه اقدام یک جانبه برای استفاده از زور برای برهم زدن شرایط موجود را تهدیدی مهم برای صلح و امنیت می دانند و در صورت وقوع آن نیز اقدام خواهند کرد.

وزیر خارجه آمریکا بیان نکرد که چه نوع اقدامی مدنظر اوست.

ماه گذشته جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه اگر چین حمله ای صورت دهد، به دفاع از تایوان خواهد پرداخت، جنجال به پا کرد.

این اظهارات نقطه مقابل سیاست ابهام استراتژیک است که ایالات متحده سال هاست در پیش گرفته و نشان نمی دهد که ایالات متحده چگونه اقدام خواهد نمود. پس از آن، کاخ سفید شتابزده تاکید نمود که صحبت های بایدن حاکی از تغییر موضع ایالات متحده نیست و بعضی از منتقدان هم آن را گاف بایدن دانستند.

اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا بعلاوه در آستانه نشست مجازی برنامه ریزی شده میان بایدن و شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین مطرح شد. بلینکن در پاسخ به اینکه آیا این نشست در آینده بسیار نزدیک انجام می گردد یا خیر، بدون آنکه چندان شفاف سازی کند، گفت: به زودی.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 فروردین 1401 بروزرسانی: 21 فروردین 1401 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1393

به "بلینکن: اگر به تایوان حمله ای گردد، آمریکا و متحدانش اقدام می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن: اگر به تایوان حمله ای گردد، آمریکا و متحدانش اقدام می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید