تأکید ریابکوف بر غیرقانونی بودن تحریم های اعمال شده علیه ایران

به گزارش بی نهایت اس ام اس، معاون وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی سفیر ایران بر غیرقانونی بودن تحریم های اعمال شده علیه ایران تأکید کرد و گفت که موضوع آژانس باید به دور از هرگونه ملاحظات سیاسی و کاملا فنی حل گردد.

تأکید ریابکوف بر غیرقانونی بودن تحریم های اعمال شده علیه ایران

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو امروز (سه شنبه) 20 اسفند 1398 در تماس تلفنی با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه موضوعات مرتبط با برجام، گزارش و اظهارات اخیر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و مسائل تامین دارو و تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا تحت شرایط تحریم های آمریکا را مورد بحث و گفتگو قرار داد.

معاون وزیر خارجه روسیه در این مصاحبه گفت: موضع اصولی روسیه در مورد تحریم ها تعیین است و بارها تاکید نموده ایم که تحریم ها کاملا یکجانبه و غیرقانونی هستند و در شرایطی که ایران تحت فشار برای مقابله با کرونا قرار گرفته است مسکو بر این موضع خود تاکید خواهد نمود.

ریابکوف همچنین، ضمن ابراز همدردی و ابراز تسلیت به مناسبت جان باختن تعدادی از شهروندان ایرانی در پی ابتلا به ویروس کرونا، گفت که مسئولان روسیه آمادگی دارند در تامین تجهیزات و یاری های پزشکی به ایران یاری نمایند و به کوشش های خود ادامه خواهند داد.

معاون وزیر خارجه روسیه در مورد فعالیت های هسته ای ایران نیز تاکید نمود: مسئله آژانس می بایست به دور از هرگونه ملاحظات سیاسی و کاملا فنی حل گردد و روسیه در این زمینه کوشش خود را انجام خواهد داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 261

به "تأکید ریابکوف بر غیرقانونی بودن تحریم های اعمال شده علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید ریابکوف بر غیرقانونی بودن تحریم های اعمال شده علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید