درخواست دبیرکل النجباء در پی تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد

به گزارش بی نهایت اس ام اس، ایرنا نوشت: دبیرکل گروه مقاومت جنبش اسلامی النجباء خواهان موضع گیری جریان ها و احزاب سیاسی عراقی در قبال فعالیت های نظامی سفارت آمریکا در بغداد شد.

درخواست دبیرکل النجباء در پی تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد

شیخ اکرم الکعبی امروز دوشنبه در توئیتی توضیح داد: هنوز منتظر مواضع رسمی جریان های سیاسی در مورد پایگاه نظامی آمریکا (سفارت آمریکا در بغداد) هستیم که حاکمیت عراق را زیر پا گذاشته است.

وی خاطر نشان ساخت که اگر همه سکوت نمایند، مقاومت موضع اختصاصی خود را دارد؛ به ویژه آنکه سلاح های نقطه زن عملیاتی شده اند.

شیخ الکعبی تاکید نمود که پایگاهی که آمریکا در مرکز بغداد ایجاد نموده و آن را سفارت نامیده، به گسترش فساد و خرابکاری در عراق مشغول است.

دبیرکل النجباء پیشتر نیز با انتشار بیانیه ای اعلام نموده بود که سفارت آمریکا و کارکنان آن در عراق کارکردی مغایر عرف دیپلماتیک دارند و فعالیت های نظامی - اطلاعاتی با رویکرد تخریبی انجام می دهند.

سفارت آمریکا در بغداد دیروز یکشنبه در بیانیه ای از آزمودن سامانه جدید ضد موشکی در این سفارتخانه اطلاع داد امری که باعث شده بعضی جریان های سیاسی عراق، این مکان را یک پایگاه نظامی تا یک نمایندگی دیپلماتیک بدانند.

آزمودن سامانه جدید موشکی طبق اعلام سفارتخانه آمریکا طی امروز (دوشنبه) و فردا (سه شنبه) انجام می گردد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 616

به "درخواست دبیرکل النجباء در پی تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست دبیرکل النجباء در پی تعطیلی سفارت آمریکا در بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید