درخواست هم حزبی های ترامپ برای بازنگری در طرح بازگرداندن نیروها از آلمان

به گزارش بی نهایت اس ام اس، جمعی از سیاستمداران بلندپایه حزب جمهوریخواه آمریکا در نامه ای ضمن هشدار درباره عواقب تصمیم ترامپ برای بازگرداندن بخشی از نیروهای آمریکایی از خاک آلمان، خواهان تجدیدنظر وی در این باره شدند.

درخواست هم حزبی های ترامپ برای بازنگری در طرح بازگرداندن نیروها از آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی استاندارد، تصمیمات اخیر رئیس جمهور آمریکا برای بازگرداندن حدود 10 هزار نیروی آمریکایی مستقر در خاک آلمان با انتقاد هم حزبی های جمهوریخواه ترامپ در کنگره هم روبرو شده است

مایکل مک کول، عضو ارشد مجلس نمایندگان آمریکا که ریاست نمایندگان جمهوریخواه در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا را بر عهده دارد و پنج تن دیگر از همکاران وی در این حزب در نامه ای از دونالد ترامپ درخواست کردند این تصمیم خود را مورد بازنگری قرار دهد.

این سیاستمداران بلند پایه آمریکایی خاطرنشان کردند که بازگرداندن نیروهای آمریکایی از آلمان می تواند همچنین امنیت ملی آمریکا را در معرض خطر قرار دهد.

ترامپ دوشنبه هفته گذشته خاطرنشان کرد که می خواهد شمار نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان را به 25 هزار نیرو کاهش دهد. در حال حاضر حدود 34500 نیروی آمریکایی در خاک آلمان مستقر هستند.

ترامپ اعلام نموده که می خواهد با این اقدام خود آلمان را به دلیل عمل نکردن به تعهدات اقتصادی خود در قبال ناتو مجازات کند.

ترامپ بارها در اظهارت مختلف از آلمان خواسته است که بودجه نظامی خود در ناتو را به 2 درصد فراوری ناخالص ملی افزایش دهد و مرتباً تهدیدهای مختلفی را علیه این کشور انجام می دهد.

نمایندگان بلند پایه جمهوریخواه آمریکا در نامه خود به ترامپ خاطرنشان کردند که بازگرداندن نیروهای آمریکایی از آلمان می تواند به تقویت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بیانجامد. در این نوشته آمده است: اکنون زمان آن نیست که اقداماتی انجام گیرد که سبب گردد پوتین اعتبار بازدارندگی ناتو را زیر سوال ببرد. همچنین باید از این مسئله جلوگیری گردد که متحدین ما در ناتو به تعهد ایالات متحده در قبال امنیت جمعی اعضای این ائتلاف تردید نمایند.

در این نوشته آمده است که یک اروپای مرفه و صلح آمیز نه تنها به نفع اروپا بلکه به نفع ایالات متحده آمریکا هم هست. نمایدگان جمهوریخواه کنگره با هشدار در این باره که دشمنانی مانند روسیه و چین سعی می نمایند از شکاف ها در مناسبات دو سوی آتلانتیک سوء استفاه نمایند این مسئله را نگران نماینده دانستند که ترامپ در مسئله سازماندهی مجدد نیروها با متحدین مشاوره ای انجام نمی دهد. دولت آلمان از این تصمیم ترامپ برای کاهش نیروها آگاه نبوده است.

دموکرات های کنگره آمریکا هم اعلام نموده اند که می خواهند با قانونی از این تصمیم ترامپ برای بازگرداندن نیروها از خاک آلمان جلوگیری نمایند. رئیس جمهور آمریکا می تواند به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح دستور خروج جزئی نیروهای نظامی از یک منطقه را صادر کند اما برای اجرای آن پول ضروری است که کنگره باید آن را تصویب کند.

بسیاری سیاستمداران آلمانی هم به تصمیم یکجانبه و بدون هماهنگی ترامپ برای بازگرداندن نیروهای آمریکایی مستقر در خاک این کشور انتقاد شدیدی وارد نموده اند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان این گونه رفتارهای ترامپ را بسیار خطرناک ارزیابی نموده است.

سربازان آمریکایی در چند ایالت آلمان مستقر هستند. بیشتر این سربازان در ایالت های راینلندفالز و بایرن مستقر هستند. به نوشته اشپیگل اشتغال ده ها هزار غیرنظامی آمریکایی و آلمانی در این ایالت ها به حضور نیروهای آمریکا بستگی دارد.

حدود یک سال پیش ترامپ گفته بود که ممکن است هزار تا دو هزار سرباز را از آلمان به لهستان منتقل کند. رئیس جمهور آمریکا استدلال نموده بود که این سربازان از لهستان در برابر روسیه دفاع خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 432

به "درخواست هم حزبی های ترامپ برای بازنگری در طرح بازگرداندن نیروها از آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست هم حزبی های ترامپ برای بازنگری در طرح بازگرداندن نیروها از آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید