طرز تهیه لازانیا با گوشت بدون احتیاج به سس مخصوص

به گزارش بی نهایت اس ام اس، طرز تهیه لازانیا با گوشت بدون احتیاج به سس مخصوص در فر یا آرام پز. لازانیا نوعی پاستای ایتالیایی است که از پاستا، گوشت و پنیر تهیه می گردد.

طرز تهیه لازانیا با گوشت بدون احتیاج به سس مخصوص

سرویس آشپزی - برای تهیه لازانیا گوشت می توانید به دو طریق پخت در فر و یا استفاده از آرام پز عمل کنید. مدت زمان تهیه لازانیا گوشت حدود یک ساعت و نیم می باشد. در این روش تهیه لازانیا احتیاجی به استفاده از سس لازانیا، سفید بشامل و نیم پز کردن ورقه های لازانیا نخواهد بود.

مواد لازم جهت پخت لازانیا گوشت

گوشت چرخ نموده

250 گرم

ورقه لازانیا

18 برگ

سس گوجه فرنگی

3 پیمانه

آب

1 پیمانه

نمک، فلفل، آویشن

هرکدام 1 قاشق چایخوری

پاپریکا، تخم گشنیز

هرکدام 1 قاشق چایخوری

جعفری ساطوری شده

1/4 پیمانه

سیر (اختیاری)

2 حبه

پیاز عظیم

1 عدد

پنیر موزارلا

2 و 1/2 پیمانه

پنیر ریکوتا

1 و 1/2 پیمانه

پنیر پارمزان

1/2 پیمانه

تخم مرغ

1 عدد

طرز تهیه لازانیا گوشت بدون احتیاج به سس بشامل

  1. ابتدا را تهیه نمایید. برای این منظور سیر و پیاز خرد شده را تفت داده، سپس گوشت را اضافه نمایید. نمک، فلفل، پاپریکا، زردچوبه، پودر تخم گشنیز (ادویه مناسب برای غذاهای گوشتی)، در صورت تمایل آویشن را برای طعم دار کردن گوشت اضافه کنید. در آخر سس گوجه را به همراه یک پیمانه آب اضافه نمایید و اجازه دهید تا سس کمی غلیظ گردد. در صورت تمایل می توانید از چند سوسیس رنده شده نیز در تهیه سس گوشت استفاده کنید. توجه داشته باشید که به دلیل استفاده از پینر در لازانیا، سس گوشت نباید بیش از حد چرب باشد. لذا در صورت لزوم روغن اضافی سس را بگیرید. جهت آشنایی با سس گوجه مخصوص به سایر بخش های آشپزی خبرنگاران مراجعه فرمایید.
  2. در ظرف نسبتا گودی 1 و 1/4 پیمانه و 1 و 1/2 پیمانه پنیر ریکوتا و 1/4 پیمانه پارمزان را به همراه یک عدد تخم مرغ و 1/4 پیمانه جعفری ساطوری شده با یکدیگر ترکیب کنید.
  3. ورقه های لازانیا در این روش احتیاجی به آب پز کردن ندارند چراکه سس گوشت آب دار بوده و در فرآیند پخت در فر ورقه های لازانیا کاملا پخته خواهد شد. در صورت تمایل می توانید خمیر لازانیا را در خانه به راحتی تهیه نمایید، برای این منظور به بخش نان ها در آشپزی خبرنگاران مراجعه فرمایید.
  4. کف ظرف مورد نظر را چرب نموده و 1/4 از مواد گوشتی را کف ظرف بریزید و پهن کنید.
  5. ورقه های لازانیا را به صورت منظم کف ظرف بچینید، در صورت احتیاج ورقه ها را خرد نموده و کف قالب را کاملا با ورقه های لازانیا پوشش دهید.
  6. سپس سطح ورقه های لازانیا را با مخلوط پنیر بپوشانید.
  1. این مراحل را تا انتها ادامه دهید و در لایه آخر باقی مانده سس گوشت را بریزید و در نهایت سطح لازانیا را با 1/4 پیمانه پنیر پارمزان رنده شده باقی مانده بپوشانید و ظرف لازانیا را پس از کاور کردن با فویل آلومینیوم به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت در فر با درجه حرارت 180 درجه سانتی گراد قرار دهید.
  2. پانزده دقیقه آخر فویل را خارج نموده و گریل را روشن کنید و اجازه دهید روی لازانیا طلایی گردد.
  3. پس از خارج کردن لازانیا از فر 5 تا 8 دقیقه اجازه دهید خنک گردد و سپس برش داده، با جعفری ساطوری شده و یا برگ ریحان تزیین و سرو نمایید.

طرز تهیه لازانیا با گوشت چرخ نموده

منبع: setare.com
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 325

به "طرز تهیه لازانیا با گوشت بدون احتیاج به سس مخصوص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه لازانیا با گوشت بدون احتیاج به سس مخصوص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید