طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سیب زمینی خام؛ راز وا نرفتن کوکو

به گزارش بی نهایت اس ام اس، کوکو سیب زمینی یکی از خوشمزه ترین غذاهای حاضری برای وعده شام یا عصرانه است. این غذا به راحتی با مقداری گوشت چرخ کرده و ساده ترین موادی که اغلب اوقات در خانه دارید قابل تهیه است. طعم این غذا و مواد اولیه آن شباهت بسیار زیادی با طرز تهیه کتلت دارد اما تفاوت اصلی آن در استفاده از گوشت است. همچنین با توجه به مقدار سیب زمینی که در این غذا مصرف می شود از جمله غذاهای سریع الپخت و پرکالری محسوب می شود. کوکو سیب زمینی به خاطر بافت یک دست و منسجمی که دارد می تواند به صورت یک تکه درون تابه، یا به شکل دانه دانه با کمک قالب های مختلف سرخ شود. این مرحله از پخت کاملا سلیقه ای است. در صورت محدودیت زمانی توصیه می کنیم آن را به صورت یک جا درون تابه یا قابلمه سرخ کنید. مدت زمان مورد نیاز جهت آماده سازی و تهیه چهل و پنج تا شصت دقیقه است. مقدار مواد اولیه مناسب برای چهار نفر است که تعداد دوازده عدد کوکو گرد به شما می دهد. شما با ضرب و تقسیم بسیار ساده می توانید مواد لازم برای تعداد بیشتر یا کمتری از کوکو را محاسبه کنید. در خبرنگاران بلاگ همراه ما باشید.

طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سیب زمینی خام؛ راز وا نرفتن کوکو
مواد مورد نیاز جهت تهیه کوکو سیب زمینی:
سیب زمینی میانهدو عدد
تخم مرغدو عدد
پیاز میانهیک عدد
سبزی شنبلیلهیک قاشق غذاخوری
آرد سوخارییک قاشق غذاخوری
کنجدیک قاشق غذاخوری
نمک، فلفل قرمز، پودر سیر یا پیاز، ادویه به مقدار دلخواه
روغن مایعبه مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی:

1- در اولین مرحله به سراغ سیب زمینی هایتان بروید و آن ها را با رنده ریز، رنده کنید. اگر زمان کمی در اختیار دارد می توانید برای پوره کردن سیب زمینی ها از میکسر یا خردکن یا هر دستگاهی که در دسترس دارید کمک بگیرید. بعد از رنده کردن سیب زمینی ها به سراغ پیاز بروید و آن را هم با همان رنده ریز، رنده کنید.

2- مرحله دوم درون ظرف مناسبی پوره سیب زمینی و پیاز را بریزید و به خوبی با هم مخلوط کنید.

تخم مرغ ها را دانه دانه به مواد کوکو اضافه کنید و به هم بزنید.

3- در انتها این مرحله، تمامی ادویه ها و مواد خشک را به مواد کوکو اضافه کنید و به خوبی با قاشق به هم بزنید تا مواد کاملاً یک دست و طعم دار شوند. دقت داشته باشید مواد شما باید حدی میانه از فرم یک مواد مایع را داشته باشد، نه زیاد سفت باشد و نه شل، اصطلاحاً مواد کوکو باید شبیه عسل کش بیاید.

4- مواد اولیه ما به همین سرعت آماده شد. بهتر است چند دقیقه ای به آن زمان دهید تا طعم ادویه ها به خورد سیب زمینی ها برود.

حال به مرحله سوم یعنی زمان سرخ کردن کوکوها رسیده اید. اگر می خواهید کوکو یک تکه باشد اول تابه مناسب را روی شعله گاز قرار دهید و حرارت زیر آن را کم کنید تا تابه به آرامی گرم شود.

5- مقدار لازم روغن را درون تابه بریزید و زمان دهید تا روغن به خوبی گرم شود. این کار باعث می شود تا زمان جدا کردن کوکو سرخ شده از تابه، کوکو به تابه نچسبد و به راحتی از آن جدا شود.

حرارت گاز را کم کنید و مواد کوکو را یک جا به تابه اضافه کنید و با کمک قاشق، سطح روی کوکو را صاف کنید.

نکته: داشتن سرعت عمل در این مرحله بسیار حائز اهمیت است. تخم مرغ در اثر رسیدن به حرارت، سریع شروع به پخته شدن می کنند و اگر مواد را یک دست نکرده باشید شکل ظاهری بدی به خود می گیرد.

6- زمانی که کوکو در تابه کوچک تر و اطراف آن طلایی شد، به این معنا است که کوکو سرخ شده و باید آن را برگردانید. بهتر است برای این کار، با کمک قاشق چوبی کوکو را برش بزنید تا به راحتی بتوانید آن را برگردانید تا طرف دیگر کوکو سرخ شود.

در صورتی که تمایل داشتید کوکو را به شکل تک تک سرخ کنید، بعد از گرم شدن روغن، قالب را درون تابه قرار دهید و کمی منتظر بمانید تا قالب نیز گرم شود. حالا با کمک قاشق از مواد کوکو درون قالب بریزید و با سرعت سطح مواد را صاف کنید. زمان دهید تا به خوبی کوکو سرخ شود.

زمانی که کوکو به مقدار کافی سرخ شده باشد اطراف آن طلایی رنگ می شود شما به راحتی با چشم می توانید آن را تشخیص دهید. طلایی شدن اطراف مواد در حال پخت، به این معنی ایست که زمان سرخ کردن طرف دیگر کوکو فرا رسیده است. طرف دیگر کوکو را نیز به همین راحتی سرخ کنید.

بهتر است بعد از سرخ شدن کوکوها را روی دستمال جاذب روغن قرر دهید تا روغن اضافی آن ها گرفته شود.

در صورتی که دستمال جاذب روغن در دسترس نداشتید می توانید از چندین ورق دستمال کاغذی برای این کار کمک بگیرید.

نکته: آب پیاز را بعد از رنده شدن حتماً بگیرید. اضافه کردن آب پیاز به مواد کوکو باعث می شود مواد کوکو شل شود و زمان سرخ کردن کوکو بافت منسجم خود را از دست بدهد و شکننده شود.

نکته: در انتخاب سایز تابه با توجه به مقدار موادتان توجه داشته باشید اگر تابه زیادی بزرگ باشد کوکو خیلی نازک و خشک می شود.

اگر تابه نسبت به مواد کوکو کوچک باشد، کوکو مغز پخت نمی شود. و زمان سرخ کردن و برگرداندن آن دچار مشکل می شوید.

کوکو بسیار خوشمزه و خوشکل ما به همین راحتی آماده سرو شده، امیدواریم که از دستور امروز ما کمال استفاده رو برده باشید.

شاد و برقرار باشید. برای مشاهده انواع غذاهای سنتی بیشتر نیز می توانید به مجله ما سری بزنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1297

به "طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سیب زمینی خام؛ راز وا نرفتن کوکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سیب زمینی خام؛ راز وا نرفتن کوکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید