پذیرش در خوابگاه ها به صورت فازبندی خواهد بود، تلاش می کنیم خوابگاه ها برای مهر آماده شوند

به گزارش بی نهایت اس ام اس، معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه خوابگاه های این دانشگاه در دوران شیوع کرونا تعطیل نبودند، گفت: شرایط خوابگاه ها تقریبا هر 45 روز یک بار به صورت فازبندی تغییر می کند.

پذیرش در خوابگاه ها به صورت فازبندی خواهد بود، تلاش می کنیم خوابگاه ها برای مهر آماده شوند

دکتر جواد شکرالله مغانی در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: خوابگاه های ما تعطیل نیستند و فقط ظرفیت ها کم شده است. به این ترتیب در حال حاضر اتاق هایی که برای دانشجویان در نظر گرفته شده، به صورت تک نفره است.

وی ادامه داد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی و آن دسته از دانشجویانی که پروژه آنها تجربی است و باید در دانشگاه باشند، در خوابگاه ها حضور دارند ولی با کاهش ظرفیت ها، هر 45 روز یک بار با توحه به اوضاع و احوال دانشجویان در اسکان ها تتازه نظر می شود و شرایط به صورت فازبندی تغییر پیدا می کند. به نام مثال دانشجویانی که دفاع آنها تمام شده و نیاز به حضور برای پروژه های خود ندارند، از خوابگاه ها خارج می شوند و دانشجویان تازه جایگزین آنها می شوند.

دکتر مغانی راجع به چگونگی انتخاب دانشجویان برای پذیرش در خوابگاه ها گفت: در حالت عادی و روزهای قبل از کرونا ظرفیت اتاق های خوابگاه های ما تا 4 نفر هم بود ولی با توجه به شرایط بعد از شیوع کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی اتاق ها تک نفره ارائه می شوند و ظرفیت اسکان به حدود 1000 نفر رسیده است. دانشجویان حائز شرایط حضور در خوابگاه ها هم از نظر پورتال و استاد راهنما به ما معرفی می شوند و سپس بنا به شرایط، استقرار دانشجویان در خوابگاه انجام می شود.

وی ادامه داد: شرایط آموزشی دانشجویان باید به نحوی باشد که مجبور به حضور در دانشگاه باشند و اگر شرایط آزمایشگاهی و پروژه ای آنها طوری باشد که باید در دانشگاه حضور داشته باشند، امکان حضور آنها وجود دارد ولی اگر دانشجویی امکان فعالیت به صورت رایانه ای را داشته باشد و یا پروژه ای مطالعاتی داشته باشد، لزومی برای حضور وی در شهر تهران نیست. پس خوابگاه به این دسته از دانشجویان تعلق نمی گیرد. البته این دانشجویان هم از طریق فضای مجازی با اساتید خود در ارتباط هستند.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اجرای طرح غربالگری کرونا در این دانشگاه، افزود: شرط اولیه حضور دانشجویان در خوابگاه ها، غربالگری آنهاست. ما برای دانشجویانی که برای اولین بار در این چند وقت اخیر از شهرهای دیگر به تهران می آیند، طرح غربالگری را انجام می دهیم و فرآیند چکاپ پزشکی برای آنها باید انجام شود تا در صورت منفی بودن تست کرونا آنها، در خوابگاه استقرار یابند.

وی در این رابطه ادامه داد: دانشجویانی که در خوابگاه ها مستقر می شوند، هر یک یا دو هفته یک بار در مرکز بهداشت تست کرونا می دهند تا برای باقی افرادی که در خوابگاه هستند، مسئله ای ایجاد نشود.

دکتر مغانی راجع به قرنطینه دانشجویان کرونا مثبت شرح داد: خوشبختانه تا به امروز با چنین موردی روبرو نشده ایم ولی در صورت مثبت بودن تست کرونای دانشجو، مرکز بهداشت دانشگاه اقدامات لازم را انجام می دهد و قرنطینه انجام می شود.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در انتها با بیان اینکه ما شدیدا تلاش می کنیم خوابگاه ها برای مهر ماه آماده باشند، نام کرد: امیدواریم برای مهر ماه، افزایش طرفیتی که در نظر گرفته ایم را اعمال کنیم. سال گذشته یکی از خوابگاه های ما به صورت کامل بازسازی شد و در ادامه و در دو تا سه ماهه آینده ما اقداماتی برای تجهیز خوابگاه ها انجام خواهیم داد. سلف دانشجویی هم تا مهر ماه از ساختمان قبلی به قسمتی تازه منتقل خواهد شد تا با حضور مجدد دانشجویان در مهر ماه پیش رو، مسئله ای برای دانشجویان وجود نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: infsms.ir شناسه مطلب: 1098

به "پذیرش در خوابگاه ها به صورت فازبندی خواهد بود، تلاش می کنیم خوابگاه ها برای مهر آماده شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پذیرش در خوابگاه ها به صورت فازبندی خواهد بود، تلاش می کنیم خوابگاه ها برای مهر آماده شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید